Weekend.Gazeta.pl testuje płatność za pojedyncze artykuły. Sugerowana cena to 5 zł
Weekend.Gazeta.pl powstał w 2014 roku (screen: Weekend.Gazeta.pl)
Część użytkowników serwisu Weekend w portalu Gazeta.pl (Grupa Agora) otrzymuje komunikaty sugerujące opłatę za dostęp do artykułu. Agora zapewnia, że to tylko testy.
Niektórzy użytkownicy Weekend.Gazeta.pl, gdy chcą przeczytać opublikowany tam artykuł, otrzymują komunikat: "Interesuje mnie jednorazowy dostęp do artykułu za 5 zł".
Agora: "To wyłącznie testy"
"W Weekend.Gazeta.pl testujemy różne rozwiązania związane z dostępem do treści – niektórzy użytkownicy mogą widzieć komunikaty dotyczące np. jednorazowego dostępu do artykułu. To wyłącznie testy, mające na celu lepsze poznanie preferencji naszych odbiorców i dopasowanie serwisu do ich potrzeb. Obecnie korzystanie z Weekend.Gazeta.pl jest w pełni bezpłatne" – zapewnia biuro prasowe Agory w odpowiedzi na pytania "Presserwisu".
Czytaj też: IMM: Kanał Zero, "SE" i Republika najbardziej angażującymi mediami na YouTubie
W lipcu z portalu odeszła Anna Budyńska, która przez ponad osiem lat była redaktorką naczelną Weekend.Gazeta.pl. Obecnie serwisem kieruje redaktorka Gazeta.pl Lidia Raś. Pod koniec lipca z Gazeta.pl rozstał się redaktor naczelny Rafał Madajczak. Bieżącą pracę redakcji koordynują teraz wicenaczelne Ewa Walas i Sylwia Olczak.
Weekend.Gazeta.pl powstał w 2014 roku. W serwisie publikowane są m.in. wywiady, reportaże, autorskie przewodniki, rankingi i sylwetki. Model sprzedażowy Weekend.Gazeta.pl bazuje na reklamie natywnej i partnerstwach.
Z pierwszego sprawozdania finansowego złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że spółka Gazeta.pl, która jest wydawcą portalu Gazeta.pl, od 3 lipca 2023 roku do końca grudnia 2024 roku miała 85,5 mln zł przychodów. Większość z nich (82,96 mln zł) pochodziła ze sprzedaży reklam. Zysk netto wyniósł 1,24 mln zł.
Czytaj też: Katarzyna Kolenda-Zaleska zaprzecza, że przechodzi do Polsatu. "To kompletna bzdura"
(MAK, 20.09.2025)










