Fuzja Omnicom z Interpublic ze zgodą brytyjskiego regulatora
Fuzja Omnicom z Interpublic jest wyceniana na 13,25 mld dol. (screen: Instagram.com/p/DDXWECMOB43)
Urząd ds. Konkurencji i Rynków (Concurrence and Markets Authority - CMA), brytyjski organ nadzoru konkurencji poinformował, że nie będzie prowadzić szczegółowego dochodzenia i zaakceptuje planowaną fuzję Omnicom z Interpublic, wycenianą na 13,25 mld dol. To usuwa ostatnią przeszkodę do utworzenia największego holdingu reklamowego na świecie.
Umowa pomiędzy Omnicom a Interpublic została zawarta w grudniu ubiegłego roku, ale potrzebne były jeszcze zgody urzędów regulacyjnych. Transakcja ma zostać zawarta w drugiej połowie 2025 roku. CMA rozpoczął badanie fuzji, by ustalić, czy transakcja nie narusza zasad konkurencji na rynku brytyjskim.
Umowa została zatwierdzona przez amerykańską Komisję Handlu (FTC) pod koniec czerwca br. pod warunkiem, że nowa firma nie będzie zawierać umów z innymi podmiotami i realizować umów reklamowych w oparciu o treści polityczne.
Czytaj też: Polskie Radio odmówiło zorganizowania imprezy Grzegorza Brauna w swoim studiu
(MAC, 07.08.2025)










