Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: ESG

Dział: MAGAZYN PRESS

Dodano: Lipiec 02, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Bez postoju na ścieżce zrównoważonego rozwoju. Sekcja specjalna ESG 2025 w „Press”

Na łamach dodatku można znaleźć wyniki pierwszego konkursu Grand ESG zorganizowanego przez Fundację Grand Press oraz obszerne omówienie towarzyszącej gali konkursu konferencji z udziałem ponad 30 prelegentów.

Brak strategicznego podejścia, brak zaangażowania kierownictwa firmy i zespołu oraz sprowadzanie wszystkiego do statystyki i raportowania to główne błędy, które można popełnić, wchodząc na ścieżkę zrównoważonego rozwoju. Na te i inne pułapki, czyhające na firmy przymierzające się do zrobienia na niej pierwszego kroku, wskazują liderzy odpowiedzialności w sekcji specjalnej „ESG”, która ukazała się w najnowszym wydaniu magazynu „Press”.

Dodatek ukazuje się w czasie dużych zmian i niepewności. W lutym br. Komisja Europejska zarekomendowała uproszczenie raportowania ESG, przesunięcie o dwa lata wejścia w życie obowiązku zestandaryzowanej sprawozdawczości pozafinansowej oraz zdjęcie go z notowanych MŚP. To dla wielu podmiotów dobra wiadomość. W połączeniu jednak z postawą prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa, który nie tylko wielokrotnie deklarował brak zainteresowania dekarbonizacją i zapobieganiem zmianom klimatu, ale też zdecydował się „wyłączyć” zasady równości i inkluzywności w sektorze publicznym, może to budzić niepokój co do przyszłości.

Firmy, które realizują już, często od lat, strategię zrównoważonego rozwoju, nie oglądają się na te zmiany. A ich działania wpływają na postawy i działania, a także warunki życia coraz większej grupy konsumentów. Rośnie w nich świadomość, czym jest odpowiedzialność biznesu, rosną ich oczekiwania wobec firm jako pracodawców, sąsiadów, producentów i usługodawców. Dość wysoka jest również ich świadomość, jeśli chodzi o zmiany klimatu i zagrożenia dla środowiska, choć – jak pokazują badania – tematyka ta przestała być jedną z kluczowych.

Firmy natomiast zdają sobie sprawę, jak same wpływają na klimat i środowisko oraz jak zmiany klimatu wpływają na nie. Dlatego działania prośrodowiskowe zajmują szczególne miejsce w ich strategiach zrównoważonego rozwoju. Pokazuje je też większość prezentacji publikowanych w dodatku „ESG”.

Ponadto na jego łamach można znaleźć wyniki pierwszego konkursu Grand ESG zorganizowanego przez Fundację Grand Press oraz obszerne omówienie towarzyszącej gali konkursu konferencji z udziałem ponad 30 prelegentów.

Zachęcamy do lektury. Dodatek „ESG” można pobrać ze strony Press.pl.

Czytaj też: Nowy "Press": Wróbel, Solorz i dzieci, Michał Broniatowski i twórca Vectry

(CP, 02.07.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.