Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 20, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Miliony przed telewizorami podczas ogłoszenia sondażowych wyników wyborów. Liderem TVN

Polsat, TVP i TVN pokazywały sondaż exit poll Ipsos (screen: YouTube/TVP Info)

Średnio 8,4 mln widzów oglądało na dziesięciu antenach telewizyjnych ogłoszenie sondażowych wyników pierwszej tury wyborów prezydenckich. Największą średnią widownię zanotowały w tym czasie łącznie kanały TVN-u.

W niedzielę pasmo 21-21.09 w TVN wybrało średnio 840 tys. widzów, w TVN 24 – 2,33 mln (łącznie kanały TVN miały 3,17 mln).

Czytaj też: Zamieszanie z debatami. Republika chce już jutro konkurować z TVP, Polsatem i TVN-em

W TVP 1 było to 1,46 mln, w TVP Info – 619 tys., a w TVP Polonia – 136 tys. (razem w TVP – 2,21 mln).

W Polsat News ogłoszenie sondażowych wyników wyborów śledziło 400 tys. osób, w Wydarzeniach 24 – 461 tys., a w Polsat News Polityka – 93 tys. (łącznie kanały Polsatu miały 954 tys. widzów).

Republikę wybrało 1,85 mln oglądających, a stację wPolsce24 – 159 tys.

Łączny udział wszystkich dziesięciu stacji pokazujących wyniki wyborów to 57,26 proc. w grupie ogólnej 4+.

Oglądalność wieczorów wyborczych

W TVP 1 cały wieczór wyborczy, trwający od 20.50 do 23, miał średnio 964 tys. widzów, a w TVP Polonia – 91 tys. W TVP Info wieczór wyborczy składał się z trzech części. Pierwsza (20-20.50) miała średnio 266 tys. widzów, druga (20.50-23.15) – 356 tys., a trzecia (00.07-1.06) – 85 tys.

Czytaj też: Stanowski w wyborach "dostał więcej lajków niż głosów". Ale skorzystał z darmowej reklamy

W TVN program specjalny od 20.55 do 21.46 miał średnio 770 tys. oglądających, a całość w TVN 24 – 1,1 mln (19.27-1.01).

Polsat pokazał tylko fragment wieczoru wyborczego w godz. 19.30-19.50. Miał on średnio 524 tys. widzów. W Polsat News, Polsat News Polityka i Wydarzeniach 24 cały wieczór wyborczy trwał od 19.13 do 1.05. W Polsat News miał średnio 181 tys. oglądających, w Wydarzeniach 24 – 199 tys., a w Polsat News Polityka – 57 tys.

W Republice wieczór wyborczy od 19.51 do 22.30 miał średnio 1,42 mln widzów, a noc wyborcza od 22.30 do 2 w nocy, czyli końca dziennego monitoringu Nielsena – 769 tys. Z kolei w stacji wPolsce24 program specjalny od 20.21 do 2 wybierało średnio 105 tys. widzów.

Polsat, TVP i TVN pokazywały sondaż exit poll Ipsos, a Republika miała własne badanie exit poll, przeprowadzone przez Ogólnopolską Grupę Badawczą.

Dane: Nielsen Media

Czytaj też: Konkurs Eurowizji z Justyną Steczkowską oglądało w TVP średnio niemal 4 mln widzów

(MNIE, 20.05.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.