Departament Sprawiedliwości USA chce podzielić imperium reklamowe Google

Infrastruktura reklamowa Google jest wyceniana na ok. 95 mld dol. (fot. Unsplash.com/Alban from Japan)
Departament Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych (DOJ) domaga się sądowego podziału imperium reklamowego Google.
Koncern miałby się pozbyć swojego rynku reklam AdX i serwera reklam DFP, co zdecydowałoby o ograniczeniu jego monopolistycznej pozycji w technologii reklamowej. Sędzia federalny stwierdził, że Google narusza prawo antymonopolowe poprzez kontrolowanie rynku reklam internetowych. Proces ma ruszyć 22 września.
Czytaj też: Głos Ameryki decyzją sądu apelacyjnego nie może wznowić działalności
DOJ stwierdza, że Google nadużywa dominującej pozycji w celu faworyzowania własnych usług reklamowych kosztem wydawców i reklamodawców. Google miałby udostępnić w czasie rzeczywistym dane o ofertach reklamowych zewnętrznym firmom, a następnie sprzedać swoje główne komponenty technologii reklamowej.
Firma zdecydowanie się temu sprzeciwia. Zdaniem Google rynek reklamy cyfrowej pozostaje konkurencyjny dzięki działalności takich firm jak Meta i TikTok.
Czytaj też: Były naczelny "The Washington Post" w Krakowie: personalizacja treści jest nieunikniona
(MAC, 07.05.2025)
