Tel-Kab  |  W TVN Style tylko połowa sezonu  |  Telewizja prosi widzów o wsparcie  |  Mediapanel  |  Czerwcowy numer "Pani"  |  Bulletin.news  |  Aflofarm zmniejszył wydatki  |  Agencja Publicis Warsaw uruchamia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Tel-Kab  |  W TVN Style tylko połowa sezonu  |  Telewizja prosi widzów o wsparcie  |  Mediapanel  |  Czerwcowy numer "Pani"  |  Bulletin.news  |  Aflofarm zmniejszył wydatki  |  Agencja Publicis Warsaw uruchamia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Tel-Kab  |  W TVN Style tylko połowa sezonu  |  Telewizja prosi widzów o wsparcie  |  Mediapanel  |  Czerwcowy numer "Pani"  |  Bulletin.news  |  Aflofarm zmniejszył wydatki  |  Agencja Publicis Warsaw uruchamia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 06, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wojtek Kowalik uruchamia Playground Warsaw. Rozstał się z agencją Brain

Wojtek Kowalik jest jedynym Polakiem z reklamą zrealizowaną na Super Bowl (fot. materiały prasowe)

Wojtek Kowalik, dotychczasowy creative partner agencji Brain Warsaw, na początku maja rozstał się z firmą i założył własny projekt Playground Warsaw.

Wiadomość przedstawicieli agencji Brain przesłana do redakcji:

W związku z informacją o nowej inicjatywie, tworzonej przez naszego kolegę Wojtka Kowalika, agencja Brain zapewnia, że życzy Wojtkowi sukcesów w realizacji Jego planów. Jednocześnie chcieliśmy podziękować Wojtkowi za rok współpracy z Brainem jako  creative partner - nie creative director (!) - bo był rok dobry i owocny rok. 

Agencja Kowalika będzie się skupiać na działaniach z obszaru gamingu, ale ma mieć kompetencje pozwalające na konceptualizację i produkcję całego zintegrowanego pakietu komunikacyjnego. Kowalik w przesłanej do mediów informacji prasowej podkreśla, że chce, aby jego agencja nie działała na modelu opartym na "wpychaniu się w życie konsumentów", a raczej w myśl modelu partycypacyjnego.

Czytaj też: Szymon Domżał dołącza do zespołu agencji GPD. Jako digital growth director

"Chciałbym, aby nasza branża nie zmarnowała szansy na ustalenie wyższego standardu kreatywności na styku reklamy i gier. Playground Warsaw powstaje częściowo właśnie po to" – wyjaśnia.

Kowalik z branżą reklamową związany jest od 2012 roku. Pracował nie tylko w Warszawie (m.in. Ogilvy & Mather, Isobar, Cheil Worldwide, Saatchi & Saatchi), ale również w Londynie (Karmarama), Chicago (FCB Global), Berlinie (INNOCEAN Berlin) czy Pradze (Fallon).

Jest jedynym Polakiem z reklamą zrealizowaną na Super Bowl oraz jedynym ze wszystkimi nagrodami w trzech najważniejszych konkursach kreatywnych na świecie: Cannes Lions, D&AD oraz One Show. Od nominacji aż po Grand Prix w różnych kategoriach, m.in PR, digital, social & influencer, digital marketing, media.

Czytaj też: Milena Molska dyrektorką w Starcomie

W samym tylko Cannes Lions zdobył 28 Lwów. W 2021 roku był w globalnym rankingu festiwalu czwarty wśród nagrodzonych copywriterów. Jest też jedynym Polakiem, który zdobył jedną z najważniejszych nagród w branży reklamowej: D&AD Black Pencil.

Pracę w branży reklamowej zaczynał jako strateg, kontynuował jako art director, większość kariery spędził jako copywriter, a potem jako dyrektor kreatywny. Doświadczenie zdobywał zarówno w agencjach, jak i po stronie marek. Jest absolwentem University of the Arts London. Wielokrotnie był jurorem na festiwalach (m.in. Art Directors Club, D&AD, Kreatura), a także mentorem (via One Club New York w 2021 roku oraz London International Awards w 2024 roku).

Kowalika w Brain zastąpił duet kreatywny Anna Ziemkiewicz i Kinga Bednarek.

Czytaj też: Robert Lewandowski w kampanii na temat wykluczenia transportowego

(KAP, AMS, 06.05.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.