Wojtek Kowalik uruchamia Playground Warsaw. Rozstał się z agencją Brain

Wojtek Kowalik jest jedynym Polakiem z reklamą zrealizowaną na Super Bowl (fot. materiały prasowe)
Wojtek Kowalik, dotychczasowy creative partner agencji Brain Warsaw, na początku maja rozstał się z firmą i założył własny projekt Playground Warsaw.
Wiadomość przedstawicieli agencji Brain przesłana do redakcji:
W związku z informacją o nowej inicjatywie, tworzonej przez naszego kolegę Wojtka Kowalika, agencja Brain zapewnia, że życzy Wojtkowi sukcesów w realizacji Jego planów. Jednocześnie chcieliśmy podziękować Wojtkowi za rok współpracy z Brainem jako creative partner - nie creative director (!) - bo był rok dobry i owocny rok.
Agencja Kowalika będzie się skupiać na działaniach z obszaru gamingu, ale ma mieć kompetencje pozwalające na konceptualizację i produkcję całego zintegrowanego pakietu komunikacyjnego. Kowalik w przesłanej do mediów informacji prasowej podkreśla, że chce, aby jego agencja nie działała na modelu opartym na "wpychaniu się w życie konsumentów", a raczej w myśl modelu partycypacyjnego.
Czytaj też: Szymon Domżał dołącza do zespołu agencji GPD. Jako digital growth director
"Chciałbym, aby nasza branża nie zmarnowała szansy na ustalenie wyższego standardu kreatywności na styku reklamy i gier. Playground Warsaw powstaje częściowo właśnie po to" – wyjaśnia.
Kowalik z branżą reklamową związany jest od 2012 roku. Pracował nie tylko w Warszawie (m.in. Ogilvy & Mather, Isobar, Cheil Worldwide, Saatchi & Saatchi), ale również w Londynie (Karmarama), Chicago (FCB Global), Berlinie (INNOCEAN Berlin) czy Pradze (Fallon).
Jest jedynym Polakiem z reklamą zrealizowaną na Super Bowl oraz jedynym ze wszystkimi nagrodami w trzech najważniejszych konkursach kreatywnych na świecie: Cannes Lions, D&AD oraz One Show. Od nominacji aż po Grand Prix w różnych kategoriach, m.in PR, digital, social & influencer, digital marketing, media.
Czytaj też: Milena Molska dyrektorką w Starcomie
W samym tylko Cannes Lions zdobył 28 Lwów. W 2021 roku był w globalnym rankingu festiwalu czwarty wśród nagrodzonych copywriterów. Jest też jedynym Polakiem, który zdobył jedną z najważniejszych nagród w branży reklamowej: D&AD Black Pencil.
Pracę w branży reklamowej zaczynał jako strateg, kontynuował jako art director, większość kariery spędził jako copywriter, a potem jako dyrektor kreatywny. Doświadczenie zdobywał zarówno w agencjach, jak i po stronie marek. Jest absolwentem University of the Arts London. Wielokrotnie był jurorem na festiwalach (m.in. Art Directors Club, D&AD, Kreatura), a także mentorem (via One Club New York w 2021 roku oraz London International Awards w 2024 roku).
Kowalika w Brain zastąpił duet kreatywny Anna Ziemkiewicz i Kinga Bednarek.
Czytaj też: Robert Lewandowski w kampanii na temat wykluczenia transportowego
(KAP, AMS, 06.05.2025)
