Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Kwiecień 18, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google pozwane w Wielkiej Brytanii na 5 mld funtów za zwalczanie konkurencji

W 2020 roku brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków przeprowadził analizę, z której wynikało, że 90 proc. wszystkich przychodów na rynku reklamy w wyszukiwarkach internetowych trafia do Google (fot. Unsplash.com/Greg Bulla)

Amerykański koncern Google został pozwany przed brytyjskim Trybunałem Apelacyjnym ds. Konkurencji na kwotę 5 mld funtów. Pozew wniosła prawniczka Or Brook w imieniu setek tysięcy brytyjskich organizacji.

Powodem wniesienia pozwu jest wprowadzenie przez Google w Wielkiej Brytanii monopolu na rynku wyszukiwania, zaniżanie cen reklam, a także ograniczanie funkcjonowania konkurencyjnych wyszukiwarek i w związku z tym działanie na rzecz monopolizacji rynku reklam w wyszukiwarkach.

Google zmonopolizował rynek reklamy internetowej

"Brytyjskie firmy i organizacje nie mają wyboru i muszą korzystać z usług Google w celu reklamowania swoich produktów i usług" – przekazała Or Brook w pozwie.

Czytaj też: Google usunął prawie 40 mln kont reklamodawców

Amerykańska firma zawarła ponadto umowy z producentami smartfonów w celu preinstalowania wyszukiwarki Google Search i Chrome na urządzeniach z Androidem. 

W 2020 roku brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków przeprowadził analizę, z której wynikało, że 90 proc. wszystkich przychodów na rynku reklamy w wyszukiwarkach internetowych trafia do Google.

W czwartek sąd federalny USA orzekł, że firma Google zmonopolizowała rynek reklamy internetowej, podejmując "szereg działań antykonkurencyjnych" szkodząc klientom. Zdaniem sądu przejmowanie firm technologii reklamowych takich jak DoubleClick było legalne, natomiast wykorzystywanie ich później przez Google naruszało prawo konkurencji. To orzeczenie na razie nie skutkuje karami finansowymi.

Czytaj też: Japonia żąda od Google zaprzestania praktyk monopolistycznych

(MAC, 18.04.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.