Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Kwiecień 18, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google pozwane w Wielkiej Brytanii na 5 mld funtów za zwalczanie konkurencji

W 2020 roku brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków przeprowadził analizę, z której wynikało, że 90 proc. wszystkich przychodów na rynku reklamy w wyszukiwarkach internetowych trafia do Google (fot. Unsplash.com/Greg Bulla)

Amerykański koncern Google został pozwany przed brytyjskim Trybunałem Apelacyjnym ds. Konkurencji na kwotę 5 mld funtów. Pozew wniosła prawniczka Or Brook w imieniu setek tysięcy brytyjskich organizacji.

Powodem wniesienia pozwu jest wprowadzenie przez Google w Wielkiej Brytanii monopolu na rynku wyszukiwania, zaniżanie cen reklam, a także ograniczanie funkcjonowania konkurencyjnych wyszukiwarek i w związku z tym działanie na rzecz monopolizacji rynku reklam w wyszukiwarkach.

Google zmonopolizował rynek reklamy internetowej

"Brytyjskie firmy i organizacje nie mają wyboru i muszą korzystać z usług Google w celu reklamowania swoich produktów i usług" – przekazała Or Brook w pozwie.

Czytaj też: Google usunął prawie 40 mln kont reklamodawców

Amerykańska firma zawarła ponadto umowy z producentami smartfonów w celu preinstalowania wyszukiwarki Google Search i Chrome na urządzeniach z Androidem. 

W 2020 roku brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków przeprowadził analizę, z której wynikało, że 90 proc. wszystkich przychodów na rynku reklamy w wyszukiwarkach internetowych trafia do Google.

W czwartek sąd federalny USA orzekł, że firma Google zmonopolizowała rynek reklamy internetowej, podejmując "szereg działań antykonkurencyjnych" szkodząc klientom. Zdaniem sądu przejmowanie firm technologii reklamowych takich jak DoubleClick było legalne, natomiast wykorzystywanie ich później przez Google naruszało prawo konkurencji. To orzeczenie na razie nie skutkuje karami finansowymi.

Czytaj też: Japonia żąda od Google zaprzestania praktyk monopolistycznych

(MAC, 18.04.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.