Temat: film

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 27, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Helios: nieznaczny wzrost frekwencji w kinach w 2024 roku

- Patrząc na 2025 roku, mamy nadzieję na lekki, kilkuprocentowy wzrost, który dzisiaj oceniamy na 3 procent - mówi Tomasz Jagiełło (fot. materiały prasowe)

Należąca do Grupy Agora sieć kin Helios szacuje, że w 2024 roku sprzedano w Polsce 50,8 mln biletów do kin, czyli o 0,8 proc. więcej niż w 2023 roku. W 2025 roku spodziewa się 3 proc. wzrostu. 

- Wyniki poprzedniego roku wskazują, że mamy do czynienia z ustabilizowaniem frekwencji - mówił podczas spotkania online z dziennikarzami Tomasz Jagiełło, członek zarządu Agory i prezes Heliosa. - Patrząc na 2025 roku, mamy nadzieję na lekki, kilkuprocentowy wzrost, który dzisiaj oceniamy na 3 procent - dodał.

Prezes Agory Bartosz Hojka skomentował: - Na 2025 rok patrzymy z optymizmem w związku z atrakcyjnymi zapowiedziami repertuarowymi.

Według Heliosa w 2024 roku liczba sprzedanych biletów w polskich kinach wyniosła 50,8 mln, podczas gdy w 2023 roku - 50,4 mln. "Zauważalny, negatywny wpływ na dynamikę odbudowy działalności kinowej po pandemii mają spowolnienie gospodarcze, inflacja i zaburzenia na rynku produkcji filmowej" - podano w sprawowaniu Grupy Agora. Dla porównania w 2022 roku sprzedano 42,8 mln biletów, a w 2021 roku - 29 mln. 

Czytaj też: Świderski: Rezygnacja z badań Mediapanelu nie zaszkodziła Wirtualnej Polsce

Z kolei w kinach sieci Helios w 2024 roku sprzedano 11,8 mln biletów (o 2,6 proc. więcej niż w 2023 roku), co przełożyło się na wyższe o 5,1 proc. wpływy ze sprzedaży wejściówek (256,4 mln zł) i o 12,5 proc. ze sprzedaży barowej (153,7 mln zł).

Sprzedaż biletów przez internet odpowiadała w 2024 roku za 49,4 proc. całkowitych wpływów Heliosa ze sprzedaży biletów w kinach. Wzrosły również przychody ze sprzedaży reklam w kinach – o 14,0 proc., do 43,9 mln zł.

W czwartym kwartale 2024 roku przychody ze sprzedaży biletów w kinach Helios wzrosły o 19,9 proc., do 81,9 mln zł, a sprzedaż w barach kinowych wzrosła o 25,7 proc., do 47,4 mln zł. Wartość przychodów reklamowych była wyższa o 13,6 proc. i wyniosła 16,7 mln zł.

Agora zapowiedziała, że do końca 2025 roku spłaci kredyty i pożyczki zaciągnięte na potrzeby utrzymania działalności kin Helios w okresie pandemii. Jednocześnie skupia się na dalszych inwestycjach i otwieraniu coraz większej liczby sal kinowych w koncepcie Helios Dream. W 2022 roku było ich 6 proc. w ogólnej liczbie sal, w 2024 roku - 8 proc., do końca tego roku ma być to 10 proc.

Tomasz Jagiełło przekazał, że sieć nie zamierza otwierać w tym roku nowych kin. - Nie planujemy też żadnych zamykać. Firma jest związana wieloletnimi kontraktami. Przyszłość części kin będzie rozważana w następnych latach, a nie w tym - mówił Jagiełło, a później dodał: - W średnim terminie przyszłość części kin jest pod znakiem zapytania.

Z danych z raportu Grupy Agora wynika, że spółka Helios w 2024 roku miała 461,2 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 8 proc. w porównaniu z 2023 rokiem) i 43,1 mln zł zysku netto (spadek o 27,4 proc.).

Helios jest największą siecią kinową w Polsce, ma 54 multipleksy, 304 ekrany i dysponuje ponad 55 tys. miejsc. Prezes i założyciel Tomasz Jagiełło otrzyma 19 czerwca w Barcelonie europejską branżową nagrodę UNIC Achievement Award za szczególne zasługi dla polskiej i europejskiej branży kinowej.

(MS, KOZ, 27.03.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.