Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 24, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Izba Wydawców Prasy rozmawia z InPostem o dystrybucji prasy do paczkomatów

IWP podkreśla, że możliwość współpracy i szczegółowe jej warunki każdy wydawca ustalać będzie w bezpośrednich rozmowach z firmą InPost (fot. Leszek Szymański/PAP)

Izba Wydawców Prasy podjęła rozmowy z firmą InPost na temat dostaw prasy poprzez sieć paczkomatów tej firmy. Ma to związek z pogarszającą się dostępnością prasy dla czytelników oraz zwiększającymi się problemami z tradycyjnymi metodami dostaw gazet.

"W wyniku rozmów przedstawicieli Izby i InPost rozpoczęto proces przygotowania współpracy wydawców z InPost" – napisała Izba Wydawców Prasy w komunikacie wysłanym do swoich członków.

Wydawcy mogą zyskać zwiększenie zasięgu dostępności

"Współpraca ta rozpoczęła się od programu pilotażowego prowadzonego przez wydawcę »Tygodnika Powszechnego«, który jako pierwszy tytuł prasowy można już zamówić z dostawą do ponad 25 tys. paczkomatów w naszym kraju. Doświadczenia z tego programu posłużą realizacji dostaw do paczkomatów tych tytułów prasowych, których wydawcy podejmą współpracę z firmą InPost" – czytamy w komunikacie IWP.

Czytaj też: Wydawcy zainteresowani współpracą z InPostem przy dystrybucji prasy

IWP zaznacza, że zgodnie z założeniami programu współpracy wydawców i firmy InPost, wydawcy, którzy zdecydują się na dystrybucję swych tytułów poprzez siec paczkomatów, zyskają m.in. zwiększenie zasięgu dostępności prasy i możliwość oferowania wygodnej formy dostawy. "Firma InPost zapewnia każdemu wydawcy pełne wsparcie przy wdrażaniu i na kolejnych etapach projektu (dedykowany opiekun InPost)" – pisze w komunikacie IWP.

Izba zauważa, że na dystrybucji prasy przez paczkomaty InPostu czytelnicy mogą zyskać m.in. możliwość odbioru prasy w jednym z 25 tys. paczkomatów na terenie Polski oraz skrócenie procesu zakupowego z wykorzystaniem aplikacji InPost Pay.

Współpraca Izby Wydawców Prasy z InPost

IWP podkreśla, że możliwość współpracy i szczegółowe jej warunki każdy wydawca ustalać będzie w bezpośrednich rozmowach z firmą InPost.

Czytaj też: Wydawcy apelują w liście otwartym o opodatkowanie big techów. "Postulat bez szans"

"Izba Wydawców Prasy oraz InPost podejmują współpracę w przekonaniu, że przyczyni się ona do rozszerzenia zasięgu prasy, ułatwienia wielu odbiorcom dostępu do prasy i wzrostu czytelnictwa, promując także profesjonalne dziennikarstwo i przyczyniając się do wzmocnienia bezpieczeństwa informacyjnego w kraju" – pisze IWP w rozesłanym komunikacie.

Niedawno współpracę z firmą InPost nawiązał "Tygodnik Powszechny". W ramach usługi czytelnicy zapłacą jedynie za "Tygodnik Powszechny", a dostawa będzie darmowa. Ponadto kupujący otrzyma dostęp do serwisu Tygodnikpowszechny.pl za 1 zł i specjalnych odcinków podcastu tygodnika.

Czytaj też: Politycy PiS zawiadamiają prokuratury, bo nie podoba się im to, co ujawnia Czuchnowski

(JF, 24.03.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.