Twórca "LinkedIn na gorąco" zmienia nazwę po interwencji Wydawnictwa Bauer

Wydawnictwo Bauer wezwało do natychmiastowego zaprzestania naruszania praw do znaku towarowego (screen: Linkedin.com)
W reakcji na pismo Wydawnictwa Bauer, wydawcy m.in. "Życia na Gorąco", Gracjan Jamroszczyk, autor prasówki na LinkedIn „LinkedIn na gorąco” zdecydował się na zmianę jej nazwy. "Tym samym mój satyryczno-prowokacyjny tygodnik znany będzie od teraz jako »Ling«, a nie jak dotąd »LinkedIn na Gorąco«" – oświadczył Jamroszczyk.
Pierwszy "LinkedIn na Gorąco" ukazał się 1 lipca 2024 roku. "Od tamtego czasu ukazywał się regularnie w każdy poniedziałek, w sumie zatem 26 numerów" – napisał w serwisie LinkedIn Gracjan Jamroszczyk pod koniec ubiegłego roku. "Najlepszy numer do tej pory zebrał 282 045 wyświetleń, 2060 reakcji, 178 komentarzy i 28 udostępnień" - podał.
Popularność prasówki zwróciła uwagę Wydawnictwa Bauer, które uznało, że Gracjan Jamroszczyk bezprawnie używa słowno-graficznego znak towarowego tygodnika dla kobiet "Życie na Gorąco".
"Chcielibyśmy poinformować, że Znak Towarowy został zarejestrowany w Urzędzie Patentowy RP na rzecz spółki Wydawnictwo Bauer Sp. z o.o. Sp. j., wydawcy czasopisma »Zycie na Gorąco« i podlega ochronie prawnej" – napisało Wydawnictwo Bauer w liście przesłanym do Gracjana Jamroszczyka.
Czytaj też: Warner Bros. Discovery liderem oglądalności treści wideo w Polsce
W dalszej części listu Wydawnictwo Bauer podkreśla, że "nie wyraziło ani nie wyraża zgody na używanie przez Pana Znaku Towarowego, ani żadnych jego elementów (układu, kolorystyki) właściwych dla oznaczenia czasopisma wydawanego przez Wydawnictwo Bauer i/lub innych prowadzonych przez Wydawnictwo Bauer aktywności, w tym na prezentowanie Znaku Towarowego w połączeniu z Pana profilem w serwisie społecznościowym Linkedln i/lub jakąkolwiek inną Pana działalnością".
Wydawnictwo Bauer uważa, że działania stanowią naruszenie prawa ochronnego do zamku towarowego, praw autorskich do niego oraz wprowadzają użytkowników w błąd poprzez "sugerowanie związku/współpracy z czasopismem »Życie na Gorąco«, a tym samym narusza zarówno prawa, jak i interesy Wydawnictwa Bauer”.
W końcowej części pisma Wydawnictwo Bauer wezwało do natychmiastowego zaprzestania naruszania praw do znaku towarowego.
W reakcji na list Wydawnictwa Bauer Gracjan Jamroszczyk napisał w serwisie LinkedIn, że nigdy nie miał na celu wprowadzanie jego użytkowników w błąd "jakoby istniało jakikolwiek połączenie między moja działalnością i publikowanymi przeze mnie tutaj treściami a wydawcą czasopisma »Życie na Gorąco«".
"Podkreślam: nie ma takiego połączenia. Przepraszam wszystkie ewentualne osoby, które poczuły się wprowadzone w błąd. Tym samym mój satyryczno-prowokacyjny tygodnik będzie od teraz znany jako »Ling« – zapowiedział.
(JF, 27.02.2025)
