Igor Kaleński i Andrzej Skrzypacz ruszają z projektem MediaWizard.ai

Igor Kaleński założył MediaWizard.ai przeznaczony do zarządzania kampaniami programatycznymi (fot. materiały prasowe)
Igor Kaleński, ostatnio CEO & global e-commerce lead w Molecular Worldwide, oraz Andrzej Skrzypacz, profesor ekonomii na Uniwersytecie Stanforda, wystartowali z własnym projektem – MediaWizard.ai.
MediaWizard.ai przeznaczony jest do zarządzania kampaniami programatycznymi dzięki zaawansowanemu narzędziu do optymalizacji, które zwiększa wydajność przy jednoczesnym obniżeniu kosztów.
Czytaj też: Czy w social mediach jest miejsce na etykę? Raport Wavemaker o influencerach
Autorski Media Planner Wiz automatyzuje strukturyzację kampanii cyfrowych, dostosowywanie stawek i alokację budżetu, zapewniając oszczędność kosztów wydatków na media przy jednoczesnym utrzymaniu wydajności KPI.
Jak zapewnia Kaleński, w przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań real-time bidding (RTB), technologia MediaWizard.ai koncentruje się na optymalizacji na poziomie makro, dynamicznie dostosowując struktury kampanii w celu zwiększenia wydajności i skalowalności.
– Proponowany przez nas rodzaj podejścia do optymalizacji zakupów jest inny od stosowanych obecnie na świecie, bo mamy bardzo zaawansowany matematycznie unikatowy algorytm – tłumaczy Kaleński.
MediaWizard.ai realizuje projekty dla pierwszych klientów. – Działamy już komercyjnie. Naszym klientem są duże międzynarodowe domy mediowe – mówi Kaleński. – Nasze narzędzie jeszcze w tym roku będzie testowane na rynkach międzynarodowych – zapowiada.
Czytaj też: Magda Jędrusiak i Michał Korejba awansowali w Allegro Brand Experience Agency
Igor Kaleński w połowie 2024 roku roku po ośmiu latach odszedł ze stanowiska CEO i global e-commerce lead Molecular Worldwide. W 2016 roku przejął i zrestrukturyzował agencję BBDO Warszawa, która pod jego kierownictwem odnotowała ponaddwukrotny wzrost dochodów. W 2022 roku agencja osiągnęła najlepsze finansowe rezultaty w 30-letniej historii firmy. W 2017 roku powstał Molecular, założony przez Kaleńskiego, który stał się globalnym hubem e-commerce sieci BBDO.
Andrzej Skrzypacz jest profesorem ekonomii na Uniwersytecie Stanforda. Zajmuje się badaniami naukowymi z obszaru zasad działania rynków i aukcji, strategii biznesowych i zmów antykonkurencyjnych. Wykłada na temat funkcjonowania rynków reklamy internetowej na studiach MBA oraz prowadzi program doktorancki na temat zastosowania teorii gier w aukcjach, dynamicznej wycenie i optymalizacji cen. Od 2011 roku współpracował z firmami nad projektowaniem rynków reklamy internetowej (m.in. Yahoo!, Pinterest, Spotify i Google).
Czytaj też: T-Mobile i Dawid Podsiadło w nowej kampanii reklamowej "burzą bariery"
(AMS, 26.02.2025)
