Udział streamingu w oglądalności na telewizorach  |  Digital Network prognozuje jeszcze lepsze wyniki  |  TVP Sport z prawami  |  Program Doroty Szelągowskiej w TVN  |  Widownia "Dobry wieczór Polsko" w Polsat News  |  Serwis Sweet.tv poszerzył ofertę  |  TVP 2 pokaże program o kuchni polskiej  |  Radio Yanosik  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem będzie trwać dłużej  |  "Wieści Rolnicze"  |  Bezpłatne szkolenia Parlamentu Europejskiego dla młodych dziennikarek i dziennikarzy  |  Zanim użytkownik zostanie subskrybentem, trzeba go dobrze poznać  |  Aldi przedłuża współpracę  |  Client digital lead w Mediahub  |  Unilever  |  Platforma X podnosi cenę Premium+ do 50 dol.  |  Meta położy najdłuższy na świecie kabel podmorski  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział streamingu w oglądalności na telewizorach  |  Digital Network prognozuje jeszcze lepsze wyniki  |  TVP Sport z prawami  |  Program Doroty Szelągowskiej w TVN  |  Widownia "Dobry wieczór Polsko" w Polsat News  |  Serwis Sweet.tv poszerzył ofertę  |  TVP 2 pokaże program o kuchni polskiej  |  Radio Yanosik  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem będzie trwać dłużej  |  "Wieści Rolnicze"  |  Bezpłatne szkolenia Parlamentu Europejskiego dla młodych dziennikarek i dziennikarzy  |  Zanim użytkownik zostanie subskrybentem, trzeba go dobrze poznać  |  Aldi przedłuża współpracę  |  Client digital lead w Mediahub  |  Unilever  |  Platforma X podnosi cenę Premium+ do 50 dol.  |  Meta położy najdłuższy na świecie kabel podmorski  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział streamingu w oglądalności na telewizorach  |  Digital Network prognozuje jeszcze lepsze wyniki  |  TVP Sport z prawami  |  Program Doroty Szelągowskiej w TVN  |  Widownia "Dobry wieczór Polsko" w Polsat News  |  Serwis Sweet.tv poszerzył ofertę  |  TVP 2 pokaże program o kuchni polskiej  |  Radio Yanosik  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem będzie trwać dłużej  |  "Wieści Rolnicze"  |  Bezpłatne szkolenia Parlamentu Europejskiego dla młodych dziennikarek i dziennikarzy  |  Zanim użytkownik zostanie subskrybentem, trzeba go dobrze poznać  |  Aldi przedłuża współpracę  |  Client digital lead w Mediahub  |  Unilever  |  Platforma X podnosi cenę Premium+ do 50 dol.  |  Meta położy najdłuższy na świecie kabel podmorski  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Luty 16, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Gazeta Wyborcza" zlikwidowała stałe felietony, ale szuka autorów piszących nieregularnie

Po rezygnacji ze stałych felietonów "Gazeta Wyborcza" powiększa grono autorów zewnętrznych (fot. Leszek Szymański/PAP)

Po likwidacji stałych, cotygodniowych felietonów, "Gazeta Wyborcza" (Agora) pozyskuje nowych autorów, którzy nieregularnie publikują na jej łamach. – Jesteśmy otwarci również na teksty polityków, pod warunkiem, że będą merytoryczne, bez wątków propagandowych – deklaruje Wojciech Maziarski, kierownik działu Opinie w "GW".

Redakcja „Gazety Wyborczej” pod koniec ubiegłego roku zrezygnowała ze stałych felietonów Moniki Olejnik, Magdaleny Środy i Jacka Żakowskiego.

"Nie ma mowy o regularności"

– Formuła cotygodniowych felietonów się przeżyła. Stała się nudna i przewidywalna– mówi Wojciech Maziarski. – Nie oznacza to, że zerwaliśmy współprace z trojgiem stałych felietonistów. Powiedzieliśmy im, że ich publicystyka jest u nas mile widziana, ale nie w dotychczasowym formacie – dodaje.

Czytaj też: Czuchnowski z tymczasowym zakazem wstępu do parlamentu. Matecki chce "dożywotniego

Maziarski zaznacza, że dotąd z zaproszenia skorzystała tylko Magdalena Środa. 18 stycznia "Wyborcza" opublikowała jej komentarz pt. "Kto tu właściwie rządzi – Tusk czy Kosiniak-Kamysz?".

– Jacek Żakowski obiecał, że będzie dla nas pisał, ale jak dotąd nic nie przysłał. Nic nie dostaliśmy również od Moniki Olejnik – mówi Wojciech Maziarski.

Szef działu Opinie podkreśla, że "GW" stale powiększa grono zewnętrznych autorów. – Niektórych wybieramy, na przykład u Oleny Babakowej (mieszkająca w Warszawie dziennikarka ukraińskiego pochodzenia, wykładowczyni Akademii Finansów i Biznesu Vistula – przyp. red.) zamówiłem tekst poświęcony licytacji antyukraińskich haseł w kampanii przed wyborami prezydenckimi – mówi Wojciech Maziarski. – Niektórzy przysyłają teksty niezamówione. Wszystkie, które oceniamy pozytywnie, publikujemy. Ale nie ma mowy o regularności – dodaje.

"GW" otwarta na teksty polityków

Wśród autorów zewnętrznych "GW" jest m.in. Juliusz Braun, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w latach 1999-2003, prezes Telewizji Polskiej w latach 2011-2015; Piotr Stefaniak, ekonomista, z doświadczeniem w doradztwie strategicznym czy Andrzej Machowski, psycholog, poseł na Sejm II kadencji i były działacz Unii Demokratycznej.

Czytaj też: Korektę w "Dzienniku Gazecie Prawnej" wspomaga sztuczna inteligencja

– Jesteśmy otwarci na teksty polityków, które mają walor merytoryczny – mówi Wojciech Maziarski.

– Zamieszczamy m.in. artykuły Janusza Lewandowskiego (ekonomista, europoseł Koalicji Obywatelskiej – przyp. red). W styczniu zamieściliśmy wartościową analizę Michała Koboski, kiedyś naszego dziennikarza, dziś europarlamentarzysty Polski 2050 Szymona Hołowni – stwierdza Maziarski.

Czytaj też: Pułapki aktywizmu. Media odchodzą od informowania na rzecz tłumaczenia

(JF, 16.02.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.