Korektę w "Dzienniku Gazecie Prawnej" wspomaga sztuczna inteligencja

"Dziennik Gazeta Prawna" wykorzystuje sztuczną inteligencję do korekty tekstów (fot. Darek Delmanowicz/PAP)
Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji (AI) pomagają w korekcie tekstów w redakcji "Dziennika Gazety Prawnej" (Grupa Infor).
- Nowy system pozwala na eliminację błędów językowych, poprawę stylu oraz przyspieszenie procesu redakcyjnego – informuje Krystyna Wieczorkiewicz, dyrektorka centrum marketingu Inforu. W jej ocenie wdrożenie rozwiązania pozwala na bezpośrednie wsparcie pracy redaktorów, bez ingerencji w wypracowany przez lata styl i charakter tekstów oraz ich jakość.
- Korzystamy z komercyjnej wersji platformy jednego z wiodących dostawców, która zapewnia bardzo jasne Privacy Policy - mówi Wojciech Sulik, prezes spółki Infor IT. - Pozwala nam to skalować rozwiązanie w sposób bezpieczny i dostosowywać je do naszych potrzeb, a dodatkowo dzięki współpracy partnerskiej byliśmy w stanie uzyskać korzystne warunki finansowe. Wcześniej oczywiście przetestowaliśmy właściwie wszystkie dostępne rozwiązania, zarówno nasze rodzime, jak i te z Dalekiego Wschodu - dodaje.
- Testy nowego rozwiązania prowadziliśmy przez ostatnie tygodnie - podkreśla w komunikacie Barbara Kasprzycka, zastępca redaktora naczelnego "DGP". - Chodziło o wytrenowanie AI tak, by podnieść jakość treści bez utraty unikalnego, profesjonalnego profilu "DGP", do jakiego są przyzwyczajeni nasi Czytelnicy. Ostateczny kształt tekstów zawsze pozostaje jednak zasługą człowieka – autora, który zdobył informacje, redaktora, który pomógł wydobyć to, co w nich najważniejsze, wreszcie korekty, która na końcu sprawdza, czy coś nie zostało przegapione – dodaje Kasprzycka.
(JF, 14.02.2025)
