80 proc. badanych słucha treści audio codziennie  |  Fundacja Avalon szuka agencji  |  Program kulinarny w naziemnej Stopklatce  |  TTV kontynuuje sprawdzone formaty  |  Widownia serialu "Malanowski. Nowe rozdanie" w TV 4  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  TVP 3 Poznań co miesiąc ze spektaklami  |  Przejście z radia Tok FM do TVP 3 Warszawa  |  Radio Eska  |  "Gazeta Wyborcza" zmieniła nazwę serwisu z tekstami magazynowymi  |  Transfer z Assembly do One Eleven  |  Agencja Chromatique wybrana  |  Zespół GoldenSubmarine  |  Rusza kampania marki MG  |  John Nallen prezesem Fox Corporation  |  Cyberataki zakłóciły publikację gazet Lee Enterprises w całych Stanach Zjednoczonych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

80 proc. badanych słucha treści audio codziennie  |  Fundacja Avalon szuka agencji  |  Program kulinarny w naziemnej Stopklatce  |  TTV kontynuuje sprawdzone formaty  |  Widownia serialu "Malanowski. Nowe rozdanie" w TV 4  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  TVP 3 Poznań co miesiąc ze spektaklami  |  Przejście z radia Tok FM do TVP 3 Warszawa  |  Radio Eska  |  "Gazeta Wyborcza" zmieniła nazwę serwisu z tekstami magazynowymi  |  Transfer z Assembly do One Eleven  |  Agencja Chromatique wybrana  |  Zespół GoldenSubmarine  |  Rusza kampania marki MG  |  John Nallen prezesem Fox Corporation  |  Cyberataki zakłóciły publikację gazet Lee Enterprises w całych Stanach Zjednoczonych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

80 proc. badanych słucha treści audio codziennie  |  Fundacja Avalon szuka agencji  |  Program kulinarny w naziemnej Stopklatce  |  TTV kontynuuje sprawdzone formaty  |  Widownia serialu "Malanowski. Nowe rozdanie" w TV 4  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  TVP 3 Poznań co miesiąc ze spektaklami  |  Przejście z radia Tok FM do TVP 3 Warszawa  |  Radio Eska  |  "Gazeta Wyborcza" zmieniła nazwę serwisu z tekstami magazynowymi  |  Transfer z Assembly do One Eleven  |  Agencja Chromatique wybrana  |  Zespół GoldenSubmarine  |  Rusza kampania marki MG  |  John Nallen prezesem Fox Corporation  |  Cyberataki zakłóciły publikację gazet Lee Enterprises w całych Stanach Zjednoczonych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Luty 11, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Gemius z opóźnieniem opublikuje styczniowe wyniki Mediapanelu. Powodem decyzja WP

"Wykryliśmy nieścisłość w produkcji internetowych wyników badania Mediapanel" – oświadczył Gemius (fot. Philip Katzenberger/Unsplash)

Wycofanie się Wirtualnej Polski z audytu site-centric w badaniu Mediapanel wywołało zawirowania w statystykach polskich mediów internetowych. Gemius musi ponownie przeliczyć ich styczniowe wyniki, dlatego publikację danych opóźniono. Zostaną udostępnione dopiero w drugiej połowie lutego.

Do tej pory standardem były regularne publikacje zestawień około dziewiątego dnia każdego miesiąca. Tym razem Mediapanel ukaże się dopiero w drugiej połowie lutego.

Wyniki za styczeń mają być opublikowane do 21 lutego

"Wykryliśmy nieścisłość w produkcji internetowych wyników badania Mediapanel, która związana jest ze zmianą statusu dużego zbioru domen z audytowanych na nieaudytowane" – oświadczył Gemius.

"Aby zapewnić najwyższą jakość dostarczanych danych, podjęliśmy decyzję o ponownym przeliczeniu i publikacji wyników, począwszy od stycznia 2025 r. Proces ten jest w toku, lecz jednocześnie na bieżąco publikujemy w interfejsie badania dane dzienne. Spodziewamy się jednak, że rekalkulacja wpłynie na zmianę wyników od 1 stycznia i bieżąco publikowanych, co dotyczyć będzie głównie domen nieaudytowanych" – przekazała dalej firma.

Gemius zapowiada, że wyniki badania Mediapanel za styczeń 2025 roku mają zostać opublikowane do 21 lutego.

"Podstawowe wyniki są i będą widoczne"

Jak informowaliśmy, Grupa Wirtualna Polska zrezygnowała z audytu site-centric w badaniu Mediapanel. "Wyniki nieaudytowanych serwisów pokazywane są z mniejszą dokładnością" – mówił nam Krzysztof Mikulski, prezes Polskich Badań Internetu. "Podstawowe wyniki są i będą widoczne, niezależnie od skryptów lub ich braków" – podkreślał.

Badanie Mediapanel, realizowane przez Gemius na zlecenie PBI, łączy pomiar site-centric (skrypty pomiarowe na poziomie witryn i aplikacji) oraz pomiar user-centric (zachowania panelistów). Oskryptowane są serwisy największych polskich wydawców internetowych.

Skryptów Gemius/PBI nie umieszczają na swoich serwisach ich globalni konkurenci, tacy jak grupa Meta, zarządzająca Instagramem i Facebookiem, czy Google.

(PAR, 11.02.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.