Gemius z opóźnieniem opublikuje styczniowe wyniki Mediapanelu. Powodem decyzja WP
"Wykryliśmy nieścisłość w produkcji internetowych wyników badania Mediapanel" – oświadczył Gemius (fot. Philip Katzenberger/Unsplash)
Wycofanie się Wirtualnej Polski z audytu site-centric w badaniu Mediapanel wywołało zawirowania w statystykach polskich mediów internetowych. Gemius musi ponownie przeliczyć ich styczniowe wyniki, dlatego publikację danych opóźniono. Zostaną udostępnione dopiero w drugiej połowie lutego.
Do tej pory standardem były regularne publikacje zestawień około dziewiątego dnia każdego miesiąca. Tym razem Mediapanel ukaże się dopiero w drugiej połowie lutego.
Wyniki za styczeń mają być opublikowane do 21 lutego
"Wykryliśmy nieścisłość w produkcji internetowych wyników badania Mediapanel, która związana jest ze zmianą statusu dużego zbioru domen z audytowanych na nieaudytowane" – oświadczył Gemius.
"Aby zapewnić najwyższą jakość dostarczanych danych, podjęliśmy decyzję o ponownym przeliczeniu i publikacji wyników, począwszy od stycznia 2025 r. Proces ten jest w toku, lecz jednocześnie na bieżąco publikujemy w interfejsie badania dane dzienne. Spodziewamy się jednak, że rekalkulacja wpłynie na zmianę wyników od 1 stycznia i bieżąco publikowanych, co dotyczyć będzie głównie domen nieaudytowanych" – przekazała dalej firma.
Gemius zapowiada, że wyniki badania Mediapanel za styczeń 2025 roku mają zostać opublikowane do 21 lutego.
"Podstawowe wyniki są i będą widoczne"
Jak informowaliśmy, Grupa Wirtualna Polska zrezygnowała z audytu site-centric w badaniu Mediapanel. "Wyniki nieaudytowanych serwisów pokazywane są z mniejszą dokładnością" – mówił nam Krzysztof Mikulski, prezes Polskich Badań Internetu. "Podstawowe wyniki są i będą widoczne, niezależnie od skryptów lub ich braków" – podkreślał.
Badanie Mediapanel, realizowane przez Gemius na zlecenie PBI, łączy pomiar site-centric (skrypty pomiarowe na poziomie witryn i aplikacji) oraz pomiar user-centric (zachowania panelistów). Oskryptowane są serwisy największych polskich wydawców internetowych.
Skryptów Gemius/PBI nie umieszczają na swoich serwisach ich globalni konkurenci, tacy jak grupa Meta, zarządzająca Instagramem i Facebookiem, czy Google.
(PAR, 11.02.2025)