Netflix z reklamami podwoi przychody. Ale opcja bez reklam nadal skuteczniejsza
Rzeczywisty koszt tysiąca wyświetleń (eCPM) reklam w Netflixie wzrósł jedynie nieznacznie (fot. Pixabay.com)
Globalne przychody Netflixa w 2025 roku szacuje się na kwotę ok. 4 mld dol., a to oznacza, że rok do roku wzrosną dwukrotnie. Jednak według firmy analitycznej Bernstein Research, przychody na użytkownika korzystającego z wersji serwisu z reklamami będą rosły znacznie wolniej niż w przypadku klientów opcji bez reklam.
Rzeczywisty koszt tysiąca wyświetleń (eCPM) reklam wzrósł jedynie nieznacznie, pisze Laurent Yoon, analityk mediów w firmie Bernstein.
Czytaj też: Netflix ma już ponad 300 mln subskrybentów. Kolejna bariera przekroczona
Przewiduje się, że eCPM wzrośnie do 22,05 dol. w 2025 roku (w porównaniu z 21,00 dol. w 2024 roku). Wersja z reklamami będzie rozwijać się zdecydowanie wolniej od dotychczas powszechnej opcji bez reklam.
Netflix za ostatni kwartał ubiegłego roku raportował przed tygodniem ponad 302 mln subskrybentów. Kwartalne przychody uwzględniające zarówno opcję bez reklam, jak i z reklamami osiągnęły 10,2 mld dol.
Czytaj też: Nielsen Gauge: udział streamingu w oglądalności na telewizorach wzrósł do 9,5 proc.
(MAC, 28.01.2025)