Netflix ma już ponad 300 mln subskrybentów. Kolejna bariera przekroczona
Rok do roku liczba subskrypcji Netflixa wzrosła o 15,9 proc. (fot. Pexels.com)
Netflix w czwartym kwartale 2024 roku pozyskał 18,9 mln subskrybentów, najwięcej w okresie świątecznym. Dzięki temu przekroczył kolejną barierę, osiągając na całym świecie 301,63 mln klientów. Największy wpływ na wzrost dwukrotnie większy od oczekiwanego miały transmisje sportowe i powrót południowokoreańskiego serialu "Squid Game".
Rok do roku liczba subskrypcji wzrosła o 15,9 proc. W ostatnim kwartale 2023 roku platforma zyskała ich 13,12 mln. Obecny wynik to też wyraźnie lepiej od rekordowego dotychczas pierwszego kwartału 2020 roku (15,77 mln), gdy ogłoszono lockdown po wybuchu pandemii. W trzecim kwartale 2024 roku platforma zdobyła 5,1 mln klientów.
Czytaj też: W grudniu Prime Video miał więcej użytkowników niż Max. Netflix liderem
Rozbijając to na regiony, w czwartym kwartale serwis zdobył 5 mln subskrypcji w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, 4,94 mln w regionie Azji i Pacyfiku, 4,82 mln w USA i Kanadzie i 4,15 mln w Ameryce Łacińskiej.
Jednak po raz ostatni Netflix raportuje liczbę nowych abonentów, ponieważ firma kładzie nacisk na inne wskaźniki, w tym przychody i zyski, zaś analitycy prognozują spowolnienie wzrostu liczby abonentów.
Firma ma najniższy wskaźnik rezygnacji wśród subskrypcyjnych usług streamingowych (w grudniu wyniósł 1,8 proc.
W czwartym kwartale 2024 roku przychody Netflixa wzrosły o 16 proc., do 10,2 mld dol. Jest to najwyższa wartość kwartalnej sprzedaży w historii spółki. Zysk operacyjny zwiększył się o 51,9 proc., do 2,27 mld dol. Zysk na akcję wyniósł 4,27 dol. (prawie dwa razy więcej niż w czwartym kwartale 2023 roku).
Czytaj też: New Street Research: Netflix w 2025 roku ma podwoić przychody z reklam do 3,2 mld dol.
"Wchodzimy w rok 2025 z dużą dynamiką" – oznajmił Netflix w swojej notatce dla inwestorów informując, że w całym 2024 roku zdobył 41 mln abonentów.
Platforma poinformowała, że niedługo podniesie ceny usługi w przypadku większości pakietów w USA, Kanadzie, Portugalii i Argentynie. W USA podstawowa usługa z reklamami podrożeje o 1 dolara miesięcznie do 7,99 dol., co oznacza wzrost ceny o 14 proc. Natomiast pakiet premium będzie kosztować 24,99 dol., co oznacza wzrost o 9 proc.
Czytaj też: TikTok dostał od Trumpa dodatkowe 75 dni na zawarcie umowy sprzedaży w USA
(MAC, 22.01.2025)