Ipsos odstępuje od kupna Kantar Media. Oferta miała być warta ok. 1,3 mld dol.
Ipsos oferuje usługi badań rynku w 90 krajach (screen: YouTube/Ipsos)
Zajmująca się badaniami rynku firma Ipsos poinformowała, że wbrew wcześniejszym doniesieniom zdecydowała się nie składać oferty kupna Kantar Media, świadczącego usługi pomiaru mediów w ponad 60 krajach. Oferta miała być warta ok. 1,3 mld dol.
"Po dokładnym rozważeniu potencjalnego przejęcia Kantar Media, Ipsos na chwilę obecną zdecydowała się nie składać wiążącej oferty" – podała spółka w oświadczeniu.
Czytaj też: Apelacja TikToka odrzucona. Chińska aplikacja coraz bliżej zakazu działalności w USA
Wcześniej paryska firma potwierdziła rozmowy, które jej zdaniem są "zgodne ze strategią firmy polegającą na regularnej ocenie możliwości inwestycyjnych, które mogą wzmocnić jej pozycję rynkową".
Kantar Media to oddział Grupy Kantar. W 60 proc. należy do Bain Capital, a w 40 proc. do WPP. Ipsos (Institut Public de Sondage d'Opinion Secteur) ma siedzibę w Paryżu. Oferuje usługi badań rynku w 90 krajach.
Czytaj też: Andrzej Andrysiak wybrany Dziennikarzem Roku 2024. Poznaliśmy zwycięzców Grand Press
(MAC, 11.12.2024)