W trzecim kwartale sprzedaż "Gazety Polskiej" wzrosła o 55,6 proc. - najwięcej w segmencie
"Gazeta Polska" zanotowała największy wzrost sprzedaży w segmencie (fot. materiały prasowe)
W trzecim kwartale 2024 roku spośród tygodników opinii sprzedaż poprawiły "Newsweek Polska", "Sieci", "Tygodnik do Rzeczy", "Tygodnik Powszechny" i "Gazeta Polska" (najwyższy wzrost - o 55,6 proc.).
Średnia sprzedaż "Polityki" (Polityka) wyniosła 75 267 egz. (spadek o 6,5 proc.), z czego 25 072 egz. stanowiły e-wydania (wzrost o 4,2 proc.).
"Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) rozchodził się w 61 930 egz. (wzrost o 2,1 proc.), w tym 20 125 egz. to e-wydania (wzrost o 21,3 proc.).
"Sieci" (Fratria) sprzedawały 28 911 egz. (wzrost o 2,9 proc.), a liczba e-wydań wzrosła o 33,3 proc., do 6767 egz. Niewiele niższą sprzedaż miały "Tygodnik do Rzeczy" (Orle Pióro) i "Gazeta Polska" (Niezależne Wydawnictwo Polskie). W przypadku "Tygodnika do Rzeczy" było to 27 373 egz. (wzrost o 1 proc.), w tym 7658 e-wydań (wzrost o 6,4 proc.). Sprzedaż "Gazety Polskiej" wynosiła 26 451 egz. (wzrost o 55,6 proc.), a e-wydania stanowiły 2291 egz. (wzrost o 81,5 proc.).
"Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) rozchodził się w 21 833 egz. (wzrost o 2,7 proc.), z czego 5523 było e-wydań (wzrost o 44,2 proc.), a "Przegląd" (Fundacja Oratio Recta) - w 11 254 egz. (spadek o 5,6 proc.).
Z kolei sprzedaż "Gościa Niedzielnego" (Instytut Gość Media) to 54 797 egz. (spadek o 9,2 proc.), w tym 1257 egz. to e-wydania (104 rok wcześniej). Natomiast "Tygodnik Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk) sprzedawał 134 825 egz. (spadek o 10,6 proc.).
Dane: Polskie Badania Czytelnictwa.
(KOZ, 22.11.2024)