Wzrosły przychody cyfrowe "GW". Nie przybywa prenumerat cyfrowych
![](/images/contents/photo_84633_1731931782_big.jpg)
Wpływy cyfrowe "GW" stanowiły 45,8 proc. całkowitych wpływów dziennika (fot. materiały prasowe)
Przychody cyfrowe "Gazety Wyborczej" po trzech kwartałach 2024 roku wyniosły 54,5 mln zł i były o 6 proc. wyższe niż rok wcześniej.
Wpływy cyfrowe "GW" (ze sprzedaży prenumeraty cyfrowej i reklamy cyfrowej) stanowiły 45,8 proc. całkowitych wpływów dziennika, co oznacza wzrost o 2,2 pkt proc. "To rezultat wyższych przychodów z subskrypcji Wyborcza.pl i reklamy cyfrowej" – podała Agora w raporcie kwartalnym.
Czytaj też: Treści "Wyborczej" i Gazety.pl posłużą w budowie modelu językowego na potrzeby AI
Na koniec września 2024 roku "Gazeta Wyborcza" miała 291 tys. płatnych prenumerat cyfrowych (292 tys. na koniec września 2023 roku).
W samym trzecim kwartale 2024 roku dziennik uzyskał 18,8 mln zł przychodów cyfrowych wobec 18,1 mln zł w trzecim kwartale 2023. Agora w sprawozdaniu przyznała, że w tym kwartale spadły zarówno wpływy z papierowego wydania "GW", jak i jej prenumeraty cyfrowej.
Z kolei ze sprzedaży "Gazety Wyborczej" po trzech kwartałach 2024 roku uzyskano 71,8 mln zł przychodów (o 3 proc. mniej, niż rok wcześniej), a w trzecim kwartale 2024 roku – 23,1 mln zł (o 7,2 proc. mniej). Z reklam "GW" zebrała 37,9 mln zł po trzech kwartałach (wzrost o 0,8 proc.) i 14,4 mln zł w trzecim kwartale (wzrost o 2,1 proc.).
Czytaj też: Przestępcy próbują wyłudzać dane od wydawców metodą na "prawa autorskie"
(KOZ, 18.11.2024)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)