Wzrosły przychody cyfrowe "GW". Nie przybywa prenumerat cyfrowych
Wpływy cyfrowe "GW" stanowiły 45,8 proc. całkowitych wpływów dziennika (fot. materiały prasowe)
Przychody cyfrowe "Gazety Wyborczej" po trzech kwartałach 2024 roku wyniosły 54,5 mln zł i były o 6 proc. wyższe niż rok wcześniej.
Wpływy cyfrowe "GW" (ze sprzedaży prenumeraty cyfrowej i reklamy cyfrowej) stanowiły 45,8 proc. całkowitych wpływów dziennika, co oznacza wzrost o 2,2 pkt proc. "To rezultat wyższych przychodów z subskrypcji Wyborcza.pl i reklamy cyfrowej" – podała Agora w raporcie kwartalnym.
Czytaj też: Treści "Wyborczej" i Gazety.pl posłużą w budowie modelu językowego na potrzeby AI
Na koniec września 2024 roku "Gazeta Wyborcza" miała 291 tys. płatnych prenumerat cyfrowych (292 tys. na koniec września 2023 roku).
W samym trzecim kwartale 2024 roku dziennik uzyskał 18,8 mln zł przychodów cyfrowych wobec 18,1 mln zł w trzecim kwartale 2023. Agora w sprawozdaniu przyznała, że w tym kwartale spadły zarówno wpływy z papierowego wydania "GW", jak i jej prenumeraty cyfrowej.
Z kolei ze sprzedaży "Gazety Wyborczej" po trzech kwartałach 2024 roku uzyskano 71,8 mln zł przychodów (o 3 proc. mniej, niż rok wcześniej), a w trzecim kwartale 2024 roku – 23,1 mln zł (o 7,2 proc. mniej). Z reklam "GW" zebrała 37,9 mln zł po trzech kwartałach (wzrost o 0,8 proc.) i 14,4 mln zł w trzecim kwartale (wzrost o 2,1 proc.).
Czytaj też: Przestępcy próbują wyłudzać dane od wydawców metodą na "prawa autorskie"
(KOZ, 18.11.2024)