Meta przed sądem antymonopolowym w związku z przejęciem Instagrama i WhatsAppa
FTC próbuje dowieść, że Meta, kupując kolejne serwisy, dąży do stłamszenia konkurencji (fot. Pexels.com)
Koncern Meta będzie musiał przed amerykańskim sądem udowodnić, że kupując serwisy społecznościowe Instagram i WhatsApp, nie robił tego z zamiarem zaszkodzenia konkurencji i wprowadzenia monopolu na rynku. Pozew wniosła Federalna Komisja Handlu Stanów Zjednoczonych (FTC).
Meta, działająca wówczas jako firma Facebook, kupiła Instagram w 2012 roku, a WhatsApp w 2014, aby wyeliminować powstające dla jej pozycji zagrożenia, zamiast samodzielnie konkurować w ekosystemie mobilnym - twierdzi FTC.
Meta nalegała, by sąd oddalił sprawę, twierdząc, że zależy ona od zbyt wąskiego spojrzenia na rynki mediów społecznościowych. Zdaniem koncernu poprzez kupno Instagrama i WhatsAppa nie zlikwidowano konkurencji. Nadal jest ona bardzo silna ze strony takich serwisów, jak TikTok (należący do ByteDance), YouTube (Google), X i LinkedIn (Microsoft).
(MAC, 15.11.2024)