Lech najsilniej wspieraną reklamowo marką piwa. Dane cennikowe Kantar Media
Kompania Piwowarska na reklamy Lecha przeznaczyła po trzech kwartałach 2024 roku 77,2 mln zł (screen: YouTube/Lech)
Po trzech kwartałach 2024 roku najbardziej aktywną reklamowo marką piwa był Lech (Kompania Piwowarska).
Z danych cennikowych Kantar Media, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że Kompania Piwowarska na reklamy Lecha przeznaczyła w tym okresie 77,2 mln zł.
Czytaj też: Carrefour nawiązuje współpracę z Pyszne.pl i wchodzi w q-commerce
Najwięcej wydano na telewizję (60,6 mln zł), dalej pod względem wydatków znalazły się kina (9 mln zł), nośniki reklamy zewnętrznej (6,5 mln zł) i magazyny prasowe (1 mln zł). Lech nie był wspierany reklamowo w radiu.
W TOP5 najsilniej wspieranych reklamowo marek piwnych są jeszcze dwie z portfolio Kompanii Piwowarskiej: Tyskie (drugie miejsce) i Captain Jack (piąte miejsce).
Reklamy Tyskiego cennikowo warte były 62 mln zł, z czego 61 mln zł dotyczyło promocji w telewizji (858 tys. zł na nośnikach reklamy zewnętrznej i 28 tys. zł w magazynach). Na promowanie marki Captain Jack wydano 34,5 mln zł (30,8 mln zł w telewizji i 3,6 mln zł na nośnikach reklamy zewnętrznej).
Czytaj też: Celebryci w kampanii o uzależnieniach wśród młodzieży. Wojciechowska, Młynarska, Gikiewicz
Grupa Żywiec na reklamowanie marki Żywiec przeznaczyła 52,2 mln zł (trzecia pozycja w zestawieniu), z czego 49,8 mln zł na telewizje, 2,2 mln zł na OOH, 108 tys. na reklamę w magazynach i 86 tys. zł – w dziennikach.
Z kolei na czwartym miejscu była marka Żatecky – Carlsberg Polska na jej reklamy wydał 47,5 mln zł, w tym 42,5 mln zł w telewizji, 2,7 mln zł w kinach, 2,2 mln zł na nośnikach reklamy zewnętrznej i 34 tys. zł w magazynach.
Czytaj też: Ranking PR CHECK 2024 w nowym magazynie „Press”. Pobierz dodatek
(AMS, 04.11.2024)