Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 30, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Badanie Dentsu: co trzeci marketer zamierza wydać w przyszłym roku więcej niż w tym

Mimo niepewnej sytuacji ekonomicznej w regionie, jedna trzecia marketerów i marketerek planuje zwiększenie budżetów na 2025 rok (fot. materiały prasowe)

Marketerzy Europy Środkowo-Wschodniej najbardziej obawiają się inflacji i spadku wydatków konsumenckich – wynika z badania Dentsu „CMO Impact CEE”.

O inflację i spadające wydatki konsumentów martwi się aż 55 proc. z ponad 200 marketerów i marketerek uczestniczących w badaniu (z Polski, Czech, Rumunii, Węgier, Słowacji, Chorwacji, Bułgarii, Albanii, Serbii i Słowenii). Natomiast 53 proc. badanych martwi się o wydajność i skuteczność inwestycji marketingowych, 47 proc. – o kreatywność komunikacji swoich marek, a 44 proc. – o ich share of voice.

Czytaj też: 55 nominacji do nagród IAB Mixx Awards 2024. Zostaną wręczone 26 listopada

Przedmiotem obaw są też modele pomiarowe i dostosowanie się do nowych i zmieniających się nastrojów konsumentów i konsumentek – 37 proc. wskazań.

Mimo niepewnej sytuacji ekonomicznej w naszym regionie, jedna trzecia marketerów i marketerek planuje zwiększenie budżetów na 2025 rok, a 40 proc. firm – utrzymanie ich na stabilnym poziomie. Badanie Dentsu wskazuje, że duże firmy, zatrudniające ponad 500 osób, są bardziej skłonne zwiększać wydatki na marketing i komunikację niż małe.

Niepewność napędza wzrost inwestycji w działania performance i branded content. Performance marketing, w tym biddable media, search i paid social, to kluczowy obszar, na który firmy planują wydawać więcej, co pokazuje znaczenie mierzalnych, zorientowanych na wyniki strategii marketingowych. Znaczny wzrost inwestycji w branded content obejmie działanie w mediach społecznościowych, aplikacje i strony internetowe. Większą popularnością będzie się też cieszyć Connected TV (zautomatyzowany zakup reklam na smart TV). Ponadto 23 proc. marketerów i marketerek z Europy Środkowo-Wschodniej jest zainteresowanych inwestycjami w eventy i marketing doświadczeń.

W badaniu wzięli udział specjaliści i specjalistki z marketingu firm o różnej wielkości z różnych branż.

Czytaj też: Jarosław Juszkiewicz w kampanii Sportowego Orlenu. "Powitanie ludzkiego głosu"

(AMS, 30.10.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.