TVP Info wyróżnia najważniejszy temat  |  Head of marketing w BBC Studios  |  Interia będzie wybierać agencję  |  TVN nie rezygnuje z "Autentycznych"  |  Cena nabycia przez Orange Polska lokalnych operatorów kablowych  |  Serwis Sweet.tv uruchomił kolejne kanały w modelu FAST  |  Nowy podcast "Faktu"  |  Radio Łódź z cyklem "Nawiasem mówiąc"  |  Serwis streamingowy Red Go chce wrócić do transmisji sportowych  |  Benchmark.pl uruchomił wideocast o technologii  |  Sygnał Twojego Radia ze Stargardu  |  Podcast "Forbes Women" w nowej formule  |  UPEMI wybierze  |  Awans w Walk Events  |  WUP w Warszawie rozstrzygnął przetarg  |  Bringmore i Euvic będą promować  |  Meta wypełni swoją sztuczną inteligencję treściami Reutera  |  LinkedIn dostał 310 mln euro kary za nieprzestrzeganie RODO  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

TVP Info wyróżnia najważniejszy temat  |  Head of marketing w BBC Studios  |  Interia będzie wybierać agencję  |  TVN nie rezygnuje z "Autentycznych"  |  Cena nabycia przez Orange Polska lokalnych operatorów kablowych  |  Serwis Sweet.tv uruchomił kolejne kanały w modelu FAST  |  Nowy podcast "Faktu"  |  Radio Łódź z cyklem "Nawiasem mówiąc"  |  Serwis streamingowy Red Go chce wrócić do transmisji sportowych  |  Benchmark.pl uruchomił wideocast o technologii  |  Sygnał Twojego Radia ze Stargardu  |  Podcast "Forbes Women" w nowej formule  |  UPEMI wybierze  |  Awans w Walk Events  |  WUP w Warszawie rozstrzygnął przetarg  |  Bringmore i Euvic będą promować  |  Meta wypełni swoją sztuczną inteligencję treściami Reutera  |  LinkedIn dostał 310 mln euro kary za nieprzestrzeganie RODO  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

TVP Info wyróżnia najważniejszy temat  |  Head of marketing w BBC Studios  |  Interia będzie wybierać agencję  |  TVN nie rezygnuje z "Autentycznych"  |  Cena nabycia przez Orange Polska lokalnych operatorów kablowych  |  Serwis Sweet.tv uruchomił kolejne kanały w modelu FAST  |  Nowy podcast "Faktu"  |  Radio Łódź z cyklem "Nawiasem mówiąc"  |  Serwis streamingowy Red Go chce wrócić do transmisji sportowych  |  Benchmark.pl uruchomił wideocast o technologii  |  Sygnał Twojego Radia ze Stargardu  |  Podcast "Forbes Women" w nowej formule  |  UPEMI wybierze  |  Awans w Walk Events  |  WUP w Warszawie rozstrzygnął przetarg  |  Bringmore i Euvic będą promować  |  Meta wypełni swoją sztuczną inteligencję treściami Reutera  |  LinkedIn dostał 310 mln euro kary za nieprzestrzeganie RODO  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Październik 28, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"The Washington Post" po raz pierwszy od 36 lat nie poprze żadnego z kandydatów na prezydenta USA

Szefowie "The Washington Post" brak poparcia dla Kamali Harris tłumaczą koniecznością zachowania obiektywizmu (fot. Wikimedia Commons/Michael Fleischhacker)

Dyrektor generalny "The Washington Post" William Lewis ogłosił, że po raz pierwszy od 36 lat gazeta nie opowie się po stronie żadnego z kandydatów na urząd prezydenta USA. Spodziewano się poparcia dla Kamali Harris. Wybory 5 listopada.

Redakcja "The Washington Post" popierała kandydata w prawie wszystkich dotychczasowych wyborach prezydenckich, odkąd stanęła po stronie Jimmy’ego Cartera w 1976 roku. Jeff Bezos, właściciel Amazona, kupił gazetę w 2013 roku. To on podjął decyzję o nieudzielaniu poparcia.

"The Washington Post" krytykowany

Decyzja wywołała oburzenie wśród niektórych prominentnych obecnych i byłych pracowników oraz innych znaczących osobistości. Marty Baron, były redaktor naczelny "The Washington Post", skrytykował decyzję gazety, nazywając ją "tchórzostwem, którego ofiarą jest demokracja".

Czytaj też: Trzej pracownicy telewizji zginęli w izraelskim nalocie na południowy Liban

Donald Trump odpowiedział, że "potraktuje to jako zaproszenie do dalszego zastraszania właściciela". Susan Rice, była ambasador USA przy ONZ i była doradczyni administracji Joe Bidena ds. polityki wewnętrznej, nazwała z kolei tę decyzję "obłudną". Krytycznie wypowiedzieli się też Bob Woodward i Carl Bernstein, słynący z dziennikarskiego śledztwa dla "Washington Post" dotyczącego afery Watergate, które doprowadziło w 1974 roku do ustąpienia prezydenta Richarda Nixona.

Jeden z najważniejszych redaktorów (editor at large) Robert Kagan podjął decyzję o rezygnacji z członkostwa w radzie redakcyjnej. Większość pracowników "The Post" była przekonana o udzieleniu poparcia Kamali Harris, co podobno zostało już uzgodnione. Obecny redaktor naczelny Matt Murray nie zabrał publicznie głosu w tej sprawie.

"NYT" poparł Kamalę Harris już we wrześniu

Kilka dni wcześniej taką samą decyzję podjął właściciel "Los Angeles Times", Patrick Soon-Shiong, który zablokował planowane poparcie dla Kamali Harris. Posunięcie to spowodowało odejście kilku osób z kręgów kierowniczych, w tym najważniejszej redaktorki Mariel Garzy.

Czytaj też: Disney+ zawiesza premierę włoskiego serialu na faktach o morderstwie 15-letniej dziewczyny

"Columbia Journalism Review" doniósł, że redakcja "The Washington Post" przygotowała już projekt poparcia dla Harris. Jeszcze tydzień temu redaktor David Shipley powiedział dziennikarzom, że poparcie dla kandydatki Demokratów jest na dobrej drodze.

W przeciwieństwie do "Los Angeles Times" i "The Washington Post" redakcja "The New York Times" już we wrześniu poparła Kamalę Harris, nazywając ją "jedyną opcją" na urząd prezydenta. Poparcie dla niej na początku tego weekendu ogłosił też "Houston Chronicle".

Czytaj też: Serwis streamingowy TVP VOD bez produkcji BBC. Były dostępne od 2018 roku

(MAC, 28.10.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.