Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Październik 27, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polskie Radio dalej zamierza poszerzać zasięg DAB+. Decyzja zależy od sytuacji finansowej

Słuchalność radia cyfrowego w technologii DAB+ w Polsce ciągle jest śladowa (fot. Pexels.com)

Polskie Radio planuje w 2025 roku poszerzyć zasięg multipleksu radia cyfrowego o 30 dodatkowych stacji nadawczych. Ostateczna decyzja uzależniona jest jednak od sytuacji finansowej spółki.

Zgodnie z danymi spółki z końca pierwszej połowy 2024 roku w zasięgu multipleksu DAB+ Polskiego Radia było ok. 86 proc. mieszkańców Polski i ok. 72 proc. powierzchni kraju (dla porównania, na koniec września 2023 roku było to odpowiednio 67 proc. i 45 proc.). Dziś w tej technologii działa 81 stacji nadawczych.

Czytaj też: Do Polskiego Radia mają wrócić karty mikrofonowe

– Obecne umowy przewidują możliwości rozbudowy sieci i usług uzupełniających w nowych lokalizacjach – informuje Piotr Daniluk, rzecznik prasowy Polskiego Radia. – W planach finansowych na 2025 rok faktycznie mamy założoną rozbudowę sieci o 30 dodatkowych stacji uzupełniających, jednakże ten projekt jest ściśle związany z finansowaniem mediów publicznych. Realizacja planu będzie uzależniona od sytuacji finansowej Polskiego Radia – zaznacza rzecznik spółki.

Jak wynika z badania Radio Track, realizowanego przez Kantar, słuchalność radia cyfrowego w technologii DAB+ w Polsce ciągle jest śladowa. W okresie styczeń-wrzesień 2024 roku na taki sposób odbioru przypadało 0,3 proc. udziału w czasie słuchania (podobnie jak rok wcześniej). Radio DAB+ wybierało 64 tys. słuchaczy dziennie (spadek z 72 tys.). 

Polskie Radio w DAB+ nadaje od października 2013 roku. Multipleks radia cyfrowego uruchomiono za prezesury Andrzeja Siezieniewskiego.

Czytaj też: Tomasz Duklanowski wrócił do Polski i będzie musiał zapłacić Radiu Szczecin 42 tys. zł

(KOZ, 27.10.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.