TVP Info wyróżnia najważniejszy temat  |  Head of marketing w BBC Studios  |  Interia będzie wybierać agencję  |  TVN nie rezygnuje z "Autentycznych"  |  Cena nabycia przez Orange Polska lokalnych operatorów kablowych  |  Serwis Sweet.tv uruchomił kolejne kanały w modelu FAST  |  Nowy podcast "Faktu"  |  Radio Łódź z cyklem "Nawiasem mówiąc"  |  Serwis streamingowy Red Go chce wrócić do transmisji sportowych  |  Benchmark.pl uruchomił wideocast o technologii  |  Sygnał Twojego Radia ze Stargardu  |  Podcast "Forbes Women" w nowej formule  |  UPEMI wybierze  |  Awans w Walk Events  |  WUP w Warszawie rozstrzygnął przetarg  |  Bringmore i Euvic będą promować  |  Meta wypełni swoją sztuczną inteligencję treściami Reutera  |  LinkedIn dostał 310 mln euro kary za nieprzestrzeganie RODO  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

TVP Info wyróżnia najważniejszy temat  |  Head of marketing w BBC Studios  |  Interia będzie wybierać agencję  |  TVN nie rezygnuje z "Autentycznych"  |  Cena nabycia przez Orange Polska lokalnych operatorów kablowych  |  Serwis Sweet.tv uruchomił kolejne kanały w modelu FAST  |  Nowy podcast "Faktu"  |  Radio Łódź z cyklem "Nawiasem mówiąc"  |  Serwis streamingowy Red Go chce wrócić do transmisji sportowych  |  Benchmark.pl uruchomił wideocast o technologii  |  Sygnał Twojego Radia ze Stargardu  |  Podcast "Forbes Women" w nowej formule  |  UPEMI wybierze  |  Awans w Walk Events  |  WUP w Warszawie rozstrzygnął przetarg  |  Bringmore i Euvic będą promować  |  Meta wypełni swoją sztuczną inteligencję treściami Reutera  |  LinkedIn dostał 310 mln euro kary za nieprzestrzeganie RODO  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

TVP Info wyróżnia najważniejszy temat  |  Head of marketing w BBC Studios  |  Interia będzie wybierać agencję  |  TVN nie rezygnuje z "Autentycznych"  |  Cena nabycia przez Orange Polska lokalnych operatorów kablowych  |  Serwis Sweet.tv uruchomił kolejne kanały w modelu FAST  |  Nowy podcast "Faktu"  |  Radio Łódź z cyklem "Nawiasem mówiąc"  |  Serwis streamingowy Red Go chce wrócić do transmisji sportowych  |  Benchmark.pl uruchomił wideocast o technologii  |  Sygnał Twojego Radia ze Stargardu  |  Podcast "Forbes Women" w nowej formule  |  UPEMI wybierze  |  Awans w Walk Events  |  WUP w Warszawie rozstrzygnął przetarg  |  Bringmore i Euvic będą promować  |  Meta wypełni swoją sztuczną inteligencję treściami Reutera  |  LinkedIn dostał 310 mln euro kary za nieprzestrzeganie RODO  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Październik 27, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polskie Radio dalej zamierza poszerzać zasięg DAB+. Decyzja zależy od sytuacji finansowej

Słuchalność radia cyfrowego w technologii DAB+ w Polsce ciągle jest śladowa (fot. Pexels.com)

Polskie Radio planuje w 2025 roku poszerzyć zasięg multipleksu radia cyfrowego o 30 dodatkowych stacji nadawczych. Ostateczna decyzja uzależniona jest jednak od sytuacji finansowej spółki.

Zgodnie z danymi spółki z końca pierwszej połowy 2024 roku w zasięgu multipleksu DAB+ Polskiego Radia było ok. 86 proc. mieszkańców Polski i ok. 72 proc. powierzchni kraju (dla porównania, na koniec września 2023 roku było to odpowiednio 67 proc. i 45 proc.). Dziś w tej technologii działa 81 stacji nadawczych.

Czytaj też: Do Polskiego Radia mają wrócić karty mikrofonowe

– Obecne umowy przewidują możliwości rozbudowy sieci i usług uzupełniających w nowych lokalizacjach – informuje Piotr Daniluk, rzecznik prasowy Polskiego Radia. – W planach finansowych na 2025 rok faktycznie mamy założoną rozbudowę sieci o 30 dodatkowych stacji uzupełniających, jednakże ten projekt jest ściśle związany z finansowaniem mediów publicznych. Realizacja planu będzie uzależniona od sytuacji finansowej Polskiego Radia – zaznacza rzecznik spółki.

Jak wynika z badania Radio Track, realizowanego przez Kantar, słuchalność radia cyfrowego w technologii DAB+ w Polsce ciągle jest śladowa. W okresie styczeń-wrzesień 2024 roku na taki sposób odbioru przypadało 0,3 proc. udziału w czasie słuchania (podobnie jak rok wcześniej). Radio DAB+ wybierało 64 tys. słuchaczy dziennie (spadek z 72 tys.). 

Polskie Radio w DAB+ nadaje od października 2013 roku. Multipleks radia cyfrowego uruchomiono za prezesury Andrzeja Siezieniewskiego.

Czytaj też: Tomasz Duklanowski wrócił do Polski i będzie musiał zapłacić Radiu Szczecin 42 tys. zł

(KOZ, 27.10.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.