Ruszył portal Xyz.pl Grzegorza Nawackiego. Od początku ma hojnych sponsorów
Tekstami otwierającymi Xyz.pl były m.in. rozmowa z Radosławem Sikorskim i profil Tomasz Suchańskiego (screen xyz.pl)
W poniedziałek wieczorem ruszył portal Xyz.pl, którego założycielem jest Grzegorz Nawacki, były redaktor naczelny "Pulsu Biznesu". Przedsięwzięcie sponsorują duże firmy.
Zaraz po starcie serwisu na głównej stronie promowane były: rozmowa Rafała Mrowickiego z Radosławem Sikorskim, tekst Marka Deryło o tenisistce Magdzie Linette i sylwetka Tomasza Suchańskiego, prezesa Żabki, napisana przez Mariusza Bartodzieja.
Xyz.pl bezpłatny do końca roku
Układ serwisu jest bardzo przejrzysty, a nawigacja czytelna. Główne działy to: Dzieje się!, Biznes, Analizy, Technologia, Polityka, Świat, Sport, Lifestyle, Newsy. Podstrony skupiają się na giełdzie, prawie, inwestowaniu, energetyce, akcjach, startupach i nieruchomościach. Każdy tekst otwierają duże zdjęcia.
Czytaj też: Z Legimi znikają tytuły kolejnych wydawców. Spółka w tydzień została przeceniona o połowę
Na stronie głównej pojawiła się informacja: "dzięki mecenasom premiery możesz nas teraz czytać, słuchać i oglądać bez opłat". Pod nią znalazły się logotypy marek: Santander, PZU Fundacja, Provident, MasterCard, PwC, BNP Paribas. Portal ma być bezpłatny do końca roku.
Istnieje możliwość przeglądania serwisu w wersji eko (z czarnym tłem), a sponsorem tej funkcji jest Polenergia. Teksty można odsłuchiwać w wersji audio, dzięki oprogramowaniu od Eleven Labs.
Ponad 30 osób w zespole redakcyjnym
Wiodącym inwestorem portalu jest RiO, fundusz Rafała Brzoski, twórcy InPostu. Założycielem i redaktorem naczelnym XYZ jest Grzegorz Nawacki, wieloletni szef "Pulsu Biznesu". Karolina Kowalska (była dyrektorka marketingu i public relations w "Pulsie Biznesu") objęła stanowisko co-CEO i odpowiada za obszar marketingu, a Joanna Urbaniak, która przeszła z Impactu, została chief strategy officer.
Czytaj też: Tomasz Raczek kończy współpracę z Kanałem Zero, ale z YouTube'a nie rezygnuje
Szefem mediów społecznościowych jest Mariusz Kruczek, a za dział subskrypcji odpowiada Dagmara Sapierzyńska. Wicenaczelną serwisu jest Małgorzata Grzegorczyk, wieloletnia dziennikarka "PB". Cezary Szczepański, wcześniej "My Company", został kierownikiem newsroomu i innowacji, a szefem treści audiowizualnych i gospodarzem wideocastów jest Paweł Orlikowski, który przeszedł z Grupy NaTemat.
Zespół redakcyjny to ponad 30 osób, m.in. Emilia Derewienko, Barbara Oksińska, Jakub Szymanek, Michał Kulbacki i Marek Skawiński.
Branding projektu współtworzył zespół kreatywny Paulina Olbryś-Trębicka i Jakub Kołakowski.
Czytaj też: TVP Info będzie produkować formaty wideo do internetu. Treści również na YouTube
(KAP, MAK, 22.10.2024)