Koalicja rządowa zmienia szefa RMN  |  Agencja Heart & Brain  |  Ruszył proces przeciwko TVN  |  Grupa Agora wycofała się z branży gastronomicznej  |  Player wprowadza zmiany w kanałach FAST  |  Eurosport i Max z prawami  |  Silver TV na razie tylko w internecie  |  Play największym graczem na rynku kablowym  |  Zestawienie kanałów dla dzieci  |  Talk-show "Dobry wieczór" w TVN Style  |  Spadki wśród dwutygodników z segmentu people  |  Agnieszka Niburska i Anna Pastor w zespole BBC Studios  |  Oglądalność serialu "Uroczysko" w TV 4  |  Intermarché z nową platformą komunikacji  |  Koalicja Grandesi x Kalicińscy tworzy lokalną kampanię  |  OS3 i One House  |  Netflix pozyskał pięciu sponsorów transmisji walki Mike Tyson – Jake Paul  |  Dovid Efune najbliżej przejęcia The Telegraph. Pracownicy zaniepokojeni, że firma straci bezstronność  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Koalicja rządowa zmienia szefa RMN  |  Agencja Heart & Brain  |  Ruszył proces przeciwko TVN  |  Grupa Agora wycofała się z branży gastronomicznej  |  Player wprowadza zmiany w kanałach FAST  |  Eurosport i Max z prawami  |  Silver TV na razie tylko w internecie  |  Play największym graczem na rynku kablowym  |  Zestawienie kanałów dla dzieci  |  Talk-show "Dobry wieczór" w TVN Style  |  Spadki wśród dwutygodników z segmentu people  |  Agnieszka Niburska i Anna Pastor w zespole BBC Studios  |  Oglądalność serialu "Uroczysko" w TV 4  |  Intermarché z nową platformą komunikacji  |  Koalicja Grandesi x Kalicińscy tworzy lokalną kampanię  |  OS3 i One House  |  Netflix pozyskał pięciu sponsorów transmisji walki Mike Tyson – Jake Paul  |  Dovid Efune najbliżej przejęcia The Telegraph. Pracownicy zaniepokojeni, że firma straci bezstronność  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Koalicja rządowa zmienia szefa RMN  |  Agencja Heart & Brain  |  Ruszył proces przeciwko TVN  |  Grupa Agora wycofała się z branży gastronomicznej  |  Player wprowadza zmiany w kanałach FAST  |  Eurosport i Max z prawami  |  Silver TV na razie tylko w internecie  |  Play największym graczem na rynku kablowym  |  Zestawienie kanałów dla dzieci  |  Talk-show "Dobry wieczór" w TVN Style  |  Spadki wśród dwutygodników z segmentu people  |  Agnieszka Niburska i Anna Pastor w zespole BBC Studios  |  Oglądalność serialu "Uroczysko" w TV 4  |  Intermarché z nową platformą komunikacji  |  Koalicja Grandesi x Kalicińscy tworzy lokalną kampanię  |  OS3 i One House  |  Netflix pozyskał pięciu sponsorów transmisji walki Mike Tyson – Jake Paul  |  Dovid Efune najbliżej przejęcia The Telegraph. Pracownicy zaniepokojeni, że firma straci bezstronność  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: marketing

Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 09, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kontrole w Orlenie wykazały nieprawidłowości w sponsoringu i marketingu

Weryfikowane są również zadania i wydatki Fundacji Orlen, ponieważ istnieje podejrzenie przekazywania nieuzasadnionych darowizn (fot. Szymon Pulcyn/PAP)

Orlen, przy wsparciu zewnętrznych firm audytorskich i kancelarii prawnych, realizuje w grupie kapitałowej szczegółowy przegląd działań za okres od stycznia 2016 do lutego 2024 roku. Analiza wyboru dostawców wskazała na nieprawidłowości m.in. w obszarze marketingu i sponsoringu.

W tym roku zakończono już ponad 50 kontroli i audytów, drugie tyle jest jeszcze w toku. Spółka skierowała do tej pory osiem zawiadomień do prokuratury i przygotowuje kolejne.

Działalność Polska Press pod lupą

Szczegółowo analizowana jest m.in. działalność spółki Polska Press. Kontrolerzy weryfikują odmowę przez wydawnictwo publikacji wybranych reklam wyborczych w ramach ubiegłorocznej kampanii parlamentarnej. Dodatkowo kontrola obejmuje kwestie powołania w 2023 roku pełnomocników zarządu Polska Press w obszarze związanym m.in. z reklamą wyborczą. Jedna z tych osób była w tym czasie zatrudniona również w spółce TVP.

Czytaj też: TVP wciąż bez 245,5 mln zł wpływów z abonamentu. Polskie Radio bez 108 mln zł

Audyty dotyczą ponadto transakcji z obszaru sponsoringu i marketingu. Analizowane są powiązania i relacje pomiędzy dostawcami usług a pracownikami spółki. Weryfikowane są również zadania i wydatki Fundacji Orlen, ponieważ istnieje podejrzenie przekazywania nieuzasadnionych darowizn.

Przez ostatnie trzy lata projekty dla Orlenu realizowały m.in. agencje Artegence, Grey, Red8, Publicis i Heart & Brain. Współpraca z Red8, Publicis i Heart & Brain została wcześniej zakończona.

Umowa z agencjami obecnie pracującymi dla Orlenu, czyli Grey Group i Artegence – jak wynika z ustaleń "Presserwisu" – wygasła z końcem lipca, ale została przedłużona.

Czytaj też: Prokuratura wszczęła dochodzenie ws. niewpuszczania Republiki na konferencje premiera

(AMS, 09.10.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.