WPP włącza w Polsce agencję Grey Group do Ogilvy. Odchodzą Śmiłowski i Korolczuk
Agnieszka Wasilewska, CEO Ogilvy Polska, stanie na czele zintegrowanej struktury (fot. materiały prasowe)
Po trzech latach bliskiej współpracy Grey dołącza do Ogilvy Polska i tym samym staje się jej częścią. Agnieszka Wasilewska, CEO Ogilvy Polska, stanie na czele zintegrowanej struktury. Adam Śmiłowski, aktualny CEO Grey, oraz Jakub Korolczuk, executive creative director Grey, rozstają się z agencją z końcem roku.
Zmiana ta oznacza, że od tej pory agencje będą działać jako jedna struktura na poziomie operacyjnym, podczas gdy marka Grey zostanie zachowana, aktualni klienci będą nadal zaś obsługiwani pod jej szyldem.
Agnieszka Wasilewska, pełniąca funkcję CEO Ogilvy Polska, stanie na czele zintegrowanej struktury i wraz z zespołem zarządzającym będzie odpowiedzialna za jej dalsze funkcjonowanie, w tym przeprowadzenie procesu integracji.
W ramach nowej agencji powstaną zespoły klienckie, którymi zarządzać będą Urszula Śpiewak (Ogilvy) oraz Helena Olecka (Grey), obejmując nowo utworzone stanowiska client service director.
Maciej Twardowski, aktualnie executive creative director Ogilvy, awansuje na stanowisko chief creative officer połączonych struktur. Marek Górski i Jakub Kopiczyński, dyrektorzy kreatywni Grey, pozostają na swoich stanowiskach, podlegając Twardowskiemu. Za kompleksowe zarządzanie kompetencją strategiczną odpowiadać będzie Elżbieta Twardowska, chief strategy officer Ogilvy.
Dodatkowo Katarzyna Walewska-Napiórkowska awansuje na dyrektorkę zarządzającą Ogilvy PR, co jest wynikiem rozwoju biznesu PR & Influence spółki, która została powołana dwa lata temu w wyniku połączenia biznesów Influence (Ogilvy) i PR korporacyjnego (Grey).
Następstwem integracji jest także utworzenie we współpracy z globalnym partnerem, Hogarth Worldwide, struktury Hogarth Polska. To nowoczesny dom produkcyjny in-house oferujący szeroki zakres usług produkcyjnych (broadcast, content, digital), na którego czele stanie Anna Green (wcześniej szefowa produkcji Grey).
Czytaj też: Polskie Radio informuje pracowników o opóźnieniu w wypłacie dodatków do pensji
Adam Śmiłowski, aktualny CEO Grey oraz Jakub Korolczuk, executive creative director Grey, rozstają się z agencją z końcem 2024 roku, wspierając do tego czasu proces integracji struktur.
W listopadzie 2020 WPP ogłosiła połączenie sieci reklamowych Akqa i Grey. Tę drugą pozostawiła na polskim rynku, Akqa jest w Polsce nieobecna. Jednak już w 2021 roku Grey Group stała się strukturalnie częścią sieci Ogilvy i zarządza nią Ogilvy CEE. Jej wynik finansowy do sieci jest raportowany wspólnie z wynikiem agencji Ogilvy.
O utrzymywaniu w Polsce agencji marki Grey Group w duże mierze decydował fakt, że agencja obsługiwała w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej sieć Pepco - od czerwca 2016 roku. Jednak kiedy przetarg na obsługę kreatywno-strategiczną marki Pepco w Europie został rozstrzygnięty pod koniec stycznia 2023 roku, a sieć zdecydowała się na agencję DDB Warszawa, losy agencji były przesądzone, a jej utrzymanie uzasadnione tylko do czasu przekazywania biznesu Pepco do nowej agencji - o czym już informowaliśmy w "Presserwisie".
Grey Group z końcem roku kończy współpracę kolejny klient agencji - Polskie Linie Lotnicze LOT (o utrzymanie tego klienta Grey walczy w przetargu)
Dla Grey Group utrzymanie obsługi Pepco była kluczową kwestią. Już w 2021 roku stała się strukturalnie częścią sieci Ogilvy i zarządza nią Ogilvy CEE. Jej wynik finansowy do sieci jest raportowany wspólnie z wynikiem agencji Ogilvy.
Od połowy lutego 2022 roku na stanowisku prezesa Grey Group Poland pozostaje Adam Śmiłowski, szefem kreacji jest Jakub Korolczuk.
(AMS, 12.09.2024)