Naziemny kanał Zoom TV osiągnął rentowność. Repozycjonował ofertę programową
Stacja nadaje na ósmym multipleksie telewizyjnym i u operatorów płatnej telewizji (screen: Zoomtv.pl)
Naziemny kanał Zoom TV (Grupa Kino Polska), który nadaje na ósmym multipleksie telewizyjnym, zaczął przynosić zysk. Nadawca chce rozwijać jego ofertę programową.
– Jesteśmy naprawdę dumni z tego, że Zoom TV stał się kanałem rentownym – stwierdził w trakcie telekonferencji Erwan Luherne, członek zarządu Grupy Kino Polska. Jak dodał, wzrost udało się odnotować dzięki repozycjonowaniu oferty.
Będzie kontynuacja "Magii nagości. Polska"
Chodziło o wprowadzenie nowej koncepcji kanału opartej na hasłach: "humor", "skandal", "tajemnica".
Czytaj też: Średnio 401 tys. widzów debiutu programu "Moja mama i twój tata" w Polsacie
Stacja będzie kontynuowała "Magię nagości. Polska", która powróci na antenę na początku 2025. Ponadto produkuje nowe odcinki programu podróżniczo-kulinarnego "Zabójcze potrawy", wprowadzonego do oferty późną wiosną br.
Katarzyna Woźnicka, członkini zarządu Grupy Kino Polska, stwierdziła, że trend dotyczący rentowności stacji powinien utrzymać się do końca roku.
W pierwszym półroczu sprzedaż reklam w Zoom TV wyniosła 16,2 mln zł (rok do roku 32,2 proc. w górę), co pozwoliło zamknąć półrocze z dodatnim wynikiem 0,9 mln zł w porównaniu z 2,1 mln zł na minusie rok wcześniej. Wzrost przychodów z reklam też w innych swoich kanałach grupa tłumaczy m.in. nowymi warunkami współpracy z brokerem reklamowym Polsat Media.
Poziom oglądalności pozwala osiągać rentowność
Według Nielsen Media w pierwszym półroczu Zoom TV miał średnio 0,61 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (rok do roku bez zmian). W grupie komercyjnej 16-59 odnotował 0,65 proc. udziału (0,64 proc. rok wcześniej).
Czytaj też: Dzięki pierwszym odcinkom nowych edycji "Azji Express" i "MasterChefa" TVN liderem w grupach komercyjnych
Obecny poziom oglądalności pozwala osiągać rentowność. – Docelowo 0,9-1 proc. wydaje się osiągalne. Ale wymaga to konsekwentnego realizowana strategii repozycjonowania – stwierdził Erwan Luherne.
Naziemna koncesja stacji wygasa pod koniec 2025 roku. Co najmniej rok przed terminem jej wygaśnięcia nadawca powinien wystąpić o przedłużenie licencji. Czy tak się stanie? – Badamy wszelkie możliwe scenariusze i dbamy o to, żeby utrzymać dobry poziom rentowności – powiedział Erwan Luherne.
Cała Grupa Kino Polska w pierwszym półroczu 2024 roku miała 155,3 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 7,3 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2023 roku. Zysk netto wzrósł o 52,8 proc., do 36,3 mln zł. Wynik EBITDA to 76,7 mln zł (rok do roku 26,9 proc. w górę).
Czytaj też: Ponad 600 tys. widzów przyciąga do TVN telenowela dokumentalna "B&B Love"
(MNIE, 14.09.2024)