Publicis Groupe: W pierwszym półroczu rynek reklamowy wzrósł o 9,8 proc.
Najbardziej wzrosły inwestycje w reklamę zewnętrzną (fot. materiały prasowe)
Estymowana wartość netto rynku reklamowego w Polsce w pierwszym półroczu 2024 roku przekroczyła 6,1 mld zł, co oznacza wzrost o 9,8 proc. rok do roku – wynika z najnowszego "Raportu o Rynku Reklamy w Polsce", tworzonego przez Publicis Groupe.
Najwięcej na reklamę wydał sektor handel (1,4 mld zł), który zwiększył nakłady na nią o 16,1 proc.
Czytaj też: Bosch oficjalnym partnerem strefy gotowania w programie "Halo tu Polsat"
W czołówce branż pod względem wydatków reklamowych były również: produkty farmaceutyczne, leki – 707,1 mln zł (wzrost o 5,6 proc.) oraz żywność – 576,8 mln zł (wzrost o 30,1 proc.).
W pierwszym półroczu 2024 roku wzrosły inwestycje w reklamę zewnętrzną (o 23,6 proc.), kino (o 18,5 proc.), wideo (o 11,2 proc.), w tym telewizję (o 7,2 proc.), a także w internet (o 8,1 proc.) i radio (o 5,8 proc.).
Zmalały natomiast nakłady na reklamę w prasie (w dziennikach o 20 proc., a w magazynach o 15,9 proc.).
Czytaj też: „Medialne R-ewolucje” w najnowszym wydaniu magazynu „Press”
(KOZ, 02.09.2024)