„Młodzi w tłumie, bezdomni w ukryciu” - kampania o bezdomności na muzycznych festiwalach
Główny slogan kampanii, czyli „Młodzi w tłumie, bezdomni w ukryciu”, podkreśla, że młodzi ludzie dotknięci bezdomnością są obecni w społeczeństwie i starają się żyć tak jak ich rówieśnicy (fot. materiały prasowe)
Nieopodal miejsc festiwalowych (OFF i Męskie Granie) widoczne są citylighty, które przybliżą akcję „Równi w Młodości”, przygotowaną wspólnie przez ZnajdźReklamę.pl, firmę zajmującą się realizacją kampanii outdoorowych i reklamą internetową oraz fundację „Po Drugie”.
W ramach kampanii przygotowano serię czterech projektów odnoszących się do sytuacji młodych osób bezdomnych. W każdym z nich centralnym elementem jest sylwetka młodej osoby, która unosi ręce na tle tłumu podczas koncertu. Zdjęcie ma symbolizować beztroskę, radość i energię młodości, ale jednocześnie odnosi się do anonimowości i ukrycia problemu bezdomności w tłumie. Przekaz ma pokazać odbiorcom, że bezdomność nie wygląda tak, jak mogą ją sobie wyobrażać.
"Główny slogan kampanii, czyli »Młodzi w tłumie, bezdomni w ukryciu«, podkreśla, że młodzi ludzie dotknięci bezdomnością są obecni w społeczeństwie i starają się żyć tak jak ich rówieśnicy. Chcemy, aby odbiorcy zrozumieli, że bezdomność nie zawsze jest widoczna na pierwszy rzut oka. Przekazujemy tym, że wielu młodych ludzi ukrywa swoją sytuację, starając się wyglądać i zachowywać jak reszta społeczeństwa" – opisuje Daria Niezabitowska, ze ZnajdźReklamę.pl, która jest pomysłodawczynią akcji.
W kampanii „Równi w Młodości” działania ZnajdźReklamę.pl obejmują realizację akcji od opracowania strategii i koncepcji, przez tworzenie materiałów graficznych, po wybór lokalizacji i montaż. Fundacja „Po Drugie” nadzoruje natomiast merytoryczny aspekt przedsięwzięcia.
(AMS, 09.08.2024)