Rośnie widownia Telewizji Republika w telewizji naziemnej. Dane Nielsen Media
Szefem Telewizji Republika jest Tomasz Sakiewicz (screen: YouTube/Telewizja Republika)
Po starcie emisji na ogólnopolskim ósmym multipleksie telewizyjnym naziemna widownia Telewizji Republika wzrosła.
Z danych Nielsen Media, do których dotarł "Presserwis", wynika, że w okresie od 5 do 8 lipca, czyli tydzień przed uruchomieniem emisji na MUX 8, widownia stacji w telewizji naziemnej (bez widzów kablowo-satelitarnych) wynosiła średnio 25 tys. osób.
Nadawca Telewizji Republika uruchomi drugi kanał
Udział w rynku w grupie ogólnej 4+ wśród widowni naziemnej wyniósł w tym okresie 2,11 proc. Stacja miała już wtedy widzów z telewizji naziemnej, bo nadaje też na multipleksach lokalnych.
Czytaj też: Kanał wPolsce24 emisję naziemną musi rozpocząć najpóźniej na początku września
Z kolei od 12 do 15 lipca (emisję na MUX 8 uruchomiono po południu 12 lipca) z naziemnej telewizji pochodziło średnio 33 tys. widzów, przy udziale naziemnym 2,75 proc. w grupie ogólnej 4+.
W weekend stacja relacjonowała m.in. zamach na Donalda Trumpa, a w poniedziałek zatrzymanie przez ABW byłego wiceministra sprawiedliwości Marcina Romanowskiego.
Republika na MUX 8 to formalnie inny kanał niż Telewizja Republika w przekazie kablowo-satelitarnym. W praktyce jednak stacje nadają ten sam przekaz, a w panelu Nielsen Media jest jeden kanał spółki. Nadawca dopiero przygotowuje się do uruchomienia drugiego kanału, który przejmie koncesję satelitarną Telewizji Republika. Ma on mieć mniej programów informacyjnych i publicystycznych niż ten z koncesją naziemną, a więcej rozrywkowych.
Czytaj też: Oglądalność wielkiej czwórki w prime time. TVN lepiej niż TVP 1, TVP 2 i Polsat
(MNIE, 17.07.2024)