Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Lipiec 15, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"The New York Times" testuje sztuczną inteligencję w pisaniu nagłówków

"The New York Times" twierdzi, że sztuczna inteligencja w nagłówkach nie wyszła poza falę testów (screen: Nyt.com)

"The New York Times", który w sądzie toczy batalię z OpenAI i Microsoftem, próbując zablokować wykorzystywanie swoich treści do celów szkoleniowych, sam rozpoczął stosowanie AI do pisania nagłówków i egzekwowania nowych wytycznych stylistycznych.

Taką wiadomość podał serwis The Intercept. "NYT" wykorzystuje rozwiązania stosowane przez OpenAI. Rzecznik wydawnictwa potwierdził, że są prowadzone takie działania, ale mają one charakter tymczasowy.

"Eksperyment nie wyszedł poza fazę testową"

"Projekt, o którym mowa, jest eksperymentem na bardzo wczesnym etapie. Opracowanym przez nasz zespół inżynierów, mającym na celu zrozumienie generatywnej sztucznej inteligencji i jej potencjalnych zastosowań" – oświadczył Charlie Stadtlander, rzecznik firmy.

Czytaj też: X zagrożony grzywną UE za naruszenie przepisów DSA. Serwis czekają znaczące zmiany?

– "W tym przypadku eksperyment nie wyszedł poza fazę testową i nie był wykorzystywany przez redakcję. Kontynuujemy eksperymenty z potencjalnymi zastosowaniami sztucznej inteligencji. Dla dobra naszych dziennikarzy i odbiorców".

W zeszłym roku "Los Angeles Times" ogłosił, że zatrudnił Zacha Stewarda jako pierwszego dyrektora redakcyjnego ds. inicjatyw związanych ze sztuczną inteligencją.

Część redakcji przeciwna sztucznej inteligencji

Niektórzy wydawcy w swoich regulaminach newsroomów przyjęli jednak stanowisko przeciwne stosowaniu sztucznej inteligencji.

Czytaj też: NBC News wyemituje specjalny wywiad z Joe Bidenem. Prezydent walczy o zachowanie twarzy

Na przykład "The Guardian" stwierdza, że "systemów AI nie należy używać do generowania tekstu lub obrazów przeznaczonych do bezpośredniego umieszczenia w publikowanych materiałach dziennikarskich poza wyjątkowymi i szczególnymi okolicznościami. Każde wyjątkowe użycie musi zostać wyraźnie zatwierdzone przez odpowiedniego redaktora i musi zostać wyraźnie zasygnalizowane czytelnikom w samym artykule".

Podobnie Associated Press zabroniła wykorzystywania sztucznej inteligencji do tworzenia treści i obrazów przeznaczonych do publikacji.

Czytaj też: Relacje polskich stacji z zamachu na Donalda Trumpa. Najszybszy był TVN 24

(MAC, 15.07.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.