Debata prezydencka w CNN pomiędzy Bidenem a Trumpem zarobiła z reklam 3,7 mln dol.
Tylko 28 proc. widzów oglądało całą, półtoragodzinną debatę (screen: YouTube/CNN)
Według EDO Ad EnGage ogólnokrajowe przychody z reklam telewizyjnych podczas pierwszej debaty prezydenckiej pomiędzy Joe Bidenem a Donaldem Trumpem wyniosły 3,7 mln dol. w dziesięciu amerykańskich sieciach nadawczych i kablowych.
Pierwsza debata prezydencka zawierała dwie przerwy reklamowe. Podczas nich reklamowały się produkty farmaceutyczne. Spoty wyceniono na 2 mln dol. W sumie było 17 emisji.
Czytaj też: Debata prezydencka w CNN miała ponad 51 mln widzów w USA. Ale to mniej niż w 2020 roku
Ogółem w sieci wyemitowano 138 spotów, co dało łącznie 763,5 miliona wyświetleń.
Wśród czołowych marek farmaceutycznych reklamujących się podczas debaty były: Ozempic, Dupixent, Vyvgart, Tremfya, a także Bristol-Myers, Prevagen, Ro, Novo Nordisk i Iberogast.
Inne główne kategorie reklam obejmowały: karmę dla zwierząt domowych, bezpieczeństwo w domu, rejsy wycieczkowe, dealerów samochodowych, farmaceutyki dostępne bez recepty oraz witaminy/suplementy.
Wśród marek zajmujących się reklamą polityczną znalazł się Make America Great Again PAC (komitet akcji politycznej), który wydał 150 tys. dolarów na cały wieczór – z przygotowaniem i analizą debaty. Przełożyło się to w sumie na 12 emisji w CNN, Fox News Channel, Fox Business i News Nation.
Czytaj też: "The New York Times" wzywa Bidena do wycofania się z wyścigu o prezydenturę
AdImpact twierdzi, że linearne sieci telewizyjne miały 42 proc. udziału w widowni; platformy streamingowe 41 proc.; YouTube TV i YouTube stanowiły odpowiednio 10 proc. i 7 proc.
Widzowie obejrzeli mniej więcej połowę 90-minutowego wydarzenia – średnio 44 minuty, jak podaje MiQ, firma zajmująca się mediami.
Tylko 28 proc. widzów oglądało całą debatę.
Czytaj też: Nowy Press: Chaciński o kulturze, której brak, a także Bojanowski, Nałęcz, CPK oraz Ziobro mediom
(MAC, 02.07.2024)