Finanse Telewizji Polsat  |  Z TVP do TV Republika. Był pierwszym Polakiem w USA bez wizy w "Wiadomościach"  |  Pięć agencji w przetargu PKO BP  |  Wycena akcji Agory  |  Grupa TVP straciła  |  Naziemna Antena HD zwiększa  |  Finałowy sezon serialu "Szadź"  |  Grupa Gemius  |  Naziemny ViDoc TV chce poszerzyć zasięg  |  Wydawca "Gazety Olsztyńskiej"  |  Drugi sezon "Zatoki szpiegów"  |  "Królowie" w ramówce TVP  |  Grey Group i Artegence z kontraktem  |  Publicis będzie zarządzać  |  Change Serviceplan wprowadza  |  Szef Axel Springer rozmawia na temat podziału firmy  |  Australia pod groźbą kar będzie wymagać aktywnej walki z dezinformacją  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Finanse Telewizji Polsat  |  Z TVP do TV Republika. Był pierwszym Polakiem w USA bez wizy w "Wiadomościach"  |  Pięć agencji w przetargu PKO BP  |  Wycena akcji Agory  |  Grupa TVP straciła  |  Naziemna Antena HD zwiększa  |  Finałowy sezon serialu "Szadź"  |  Grupa Gemius  |  Naziemny ViDoc TV chce poszerzyć zasięg  |  Wydawca "Gazety Olsztyńskiej"  |  Drugi sezon "Zatoki szpiegów"  |  "Królowie" w ramówce TVP  |  Grey Group i Artegence z kontraktem  |  Publicis będzie zarządzać  |  Change Serviceplan wprowadza  |  Szef Axel Springer rozmawia na temat podziału firmy  |  Australia pod groźbą kar będzie wymagać aktywnej walki z dezinformacją  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Finanse Telewizji Polsat  |  Z TVP do TV Republika. Był pierwszym Polakiem w USA bez wizy w "Wiadomościach"  |  Pięć agencji w przetargu PKO BP  |  Wycena akcji Agory  |  Grupa TVP straciła  |  Naziemna Antena HD zwiększa  |  Finałowy sezon serialu "Szadź"  |  Grupa Gemius  |  Naziemny ViDoc TV chce poszerzyć zasięg  |  Wydawca "Gazety Olsztyńskiej"  |  Drugi sezon "Zatoki szpiegów"  |  "Królowie" w ramówce TVP  |  Grey Group i Artegence z kontraktem  |  Publicis będzie zarządzać  |  Change Serviceplan wprowadza  |  Szef Axel Springer rozmawia na temat podziału firmy  |  Australia pod groźbą kar będzie wymagać aktywnej walki z dezinformacją  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 18, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Lekarze będą mogli reklamować swoje usługi. Ale w zasadzie już to robią

Dr Wojciech Falęcki, ginekolog położnik, już teraz promuje na Instagramie swoją działalność medyczną, zamieszczając zdjęcia z pracy w szpitalu (screen: Instagram/@dr_wojciechfalecki)

Z początkiem przyszłego roku wejdzie w życie nowy Kodeks Etyki Lekarskiej. Do tej pory zabraniał lekarzom wykorzystywania swojego nazwiska do celów komercyjnych i reklamowania usług zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio. Od 1 stycznia 2025 roku to się zmieni. Jakub Kosikowski, rzecznik prasowy Naczelnej Izby Lekarskiej, mówi "Presserwisowi", że wytycznych w tej sprawie należy się spodziewać nie wcześniej niż we wrześniu br.

Zgodnie z art. 71 znowelizowanego przez Nadzwyczajny XVI Krajowy Zjazd Lekarzy Kodeksu Etyki Lekarskiej "Lekarz tworzy swoją zawodową opinię na podstawie wyników swojej pracy". Jednocześnie z Kodeksu znikł zakaz bezpośredniej lub pośredniej reklamy oraz zakaz używania nazwiska lekarza dla celów komercyjnych. Wyjątkiem jest promowanie usług niezwiązanych z zawodem lekarza.

Zapis zezwalający lekarzom na reklamę

Nowa wersja Kodeksu pozwala lekarzom na posługiwanie się informacją o oferowanych usługach pod warunkiem, że jest to zgodne z zasadami etyki lekarskiej, nie precyzuje jednak, jakie treści i formy przekazu są dozwolone.

Czytaj też: Jakub Gołąb ponownie rzecznikiem prasowym Ministerstwa Zdrowia

Artykuł 71 ust. 3 Kodeksu Etyki Lekarskiej określa: "Informacja o oferowanych usługach oznacza każdą formę przekazu mającą na celu upowszechnianie wizerunku lekarza lub usług związanych z wykonywaniem zawodu lekarza". Taki zapis pozwala lekarzom na autopromocyjne posty w mediach społecznościowych, płatną promocję, a nawet reklamę.

Jak mówi Jakub Kosikowski, rzecznik prasowy Naczelnej Izby Lekarskiej, trudno na razie mówić, jakie wytyczne dla tego zapisu ustali Komisja Etyki Lekarskiej. – Zapis został zaprojektowany przez delegatów na zjazd i teraz wymaga doprecyzowania, by nikt nie miał wątpliwości co można, a czego nie można w ramach informacji o własnej praktyce – mówi w rozmowie z "Presserwisem". Jak dodaje, wytycznych należy się spodziewać nie wcześniej, niż we wrześniu. Wtedy wszystkie zasady staną się jasne.

Lekarze już teraz promują się w social mediach

Jednak i do tej pory, choć w ograniczony sposób, lekarze promowali swoją działalność. Przykładem może być Nicole Sochacki-Wójcicka, prowadząca instagramowy profil @mamaginekolog (800 tys. obserwujących) i własną stronę internetową promującą zdrowie kobiet.

Czytaj też: Zarobki w public relations wzrosły średnio o 8 proc. w 2024 roku. Ciekawe badanie ZFPR

Inny instagramowy profil – @dr_wojciechfalecki obserwowany przez 210 tys. użytkowników – prowadzi dr Wojciech Falęcki, dokumentujący swoją codzienną pracę w szpitalu. Dr Maciej Jędrzejko, ginekolog i popularyzator zdrowia na facebookowym profilu Tata Ginekolog, zgromadził 12 tys. obserwujących.

Zdaniem specjalistów media społecznościowe już teraz dają lekarzom łatwiejszy dostęp do odbiorców i interakcji. To wpływa na budowanie własnej marki lekarzy bez uciekania się do typowych narzędzi reklamowych. Podobnie działają portale typu Znany Lekarz, gdzie sami pacjenci swoimi ocenami pracują na rozpoznawalność lekarzy i ocenę świadczonych przez nich usług.

Czytaj też: Jutro posiedzenie komisji ws. Prawa autorskiego. Odrzucane wszystkie postulaty twórców

(PAR, 18.06.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.