Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 07, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Trybuna Górnicza" kończy 30 lat. Nie tylko biznes, także kultura bliska górnikom

Pierwsze wydanie "Trybuny Górniczej" ukazało się 9 czerwca 1994 roku. Obok piątkowe wydanie jubileuszowe

W niedzielę 9 czerwca minie 30 lat od pierwszego wydania "Trybuny Górniczej". Tygodnik dla górników i mieszkańców gmin górniczych dorobił się przez ten czas wydania internetowego i zmienił formułę na gazetę poświęconą energetyce, również odnawialnej.

Pomysł stworzenia "Trybuny Górniczej" powstał w 1994 roku, kiedy w siedmiu spółkach węglowych działało 71 kopalń, wydobywano 170-180 mln ton węgla, a przy wydobyciu pracowało ponad 400 tys. osób. Jak wspomina Ryszard Fedorowski, pomysłodawca i pierwszy redaktor naczelny gazety, władze spółek nie miały instrumentu do komunikowania się z dziennikarzami, natomiast media były pełne krytycznych materiałów na temat górnictwa.

Początkowo nakład tygodnika wynosił 70 tys. egz. i był kolportowany z nieistniejącą już "Trybuną Śląską", potem z "Dziennikiem Zachodnim", ostatecznie wydawnictwo, które w ostatnich latach zmieniło nazwę z "Górniczego" na "Gospodarcze" przeszło na własną dystrybucję. Tygodnik, który ukazuje się dziś w nakładzie 6 tys. egz., można znaleźć we wszystkich czynnych kopalniach na Śląsku i w zachodniej Małopolsce.

- Nie skupiamy się już wyłącznie na węglu - podkreśla Anna Zych, prezeska wydawnictwa i redaktorka naczelna "TG". - Piszemy również o energetyce, w tym o energii odnawialnej, o hutnictwie, a nawet o kulturze bliskiej górnikom. Ściśle współpracujemy z placówkami naukowymi - dodaje Zych.

Zmiana nazwy wydawnictwa miała doprowadzić również do zmiany tytułu samego tygodnika na "Trybunę Gospodarczą". To poszerzyłoby bazę jego tematów. Jednak - jak mówi Anna Zych - górnicze środowisko samo chciało utrzymania dotychczasowego tytułu.

"TG" to nie tylko wydanie papierowe, ale również działający od 17 lat portal NetTG.pl, który odwiedza 2 mln unikalnych użytkowników i serwis o tematyce energetycznej Energiapress.pl.

(PAR, 07.06.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.