Agora prognozuje 10-15-proc. wzrost rynku reklamy zewnętrznej w 2024 roku
Spółka na razie nie zmienia swoich oczekiwań co do tempa wzrostu całego rynku reklam (fot: Wikipedia)
Agora podniosła prognozę wzrostu rynku reklamy zewnętrznej w 2024 roku z wcześniej przewidywanych 4-6 proc. do 10-15 proc. Spółka zapowiedziała, że jeśli tempo wzrostów w reklamie się utrzyma, może podnieść prognozy dla całego rynku na kolejne kwartały br.
W opublikowanym raporcie spółka wyjaśnia, że dynamika rynku reklamowego w pierwszym kwartale 2024 była dużo lepsza od oczekiwań, ale spółka na razie nie zmienia swoich oczekiwań co do tempa wzrostu całego rynku reklamy.
Czytaj też: Agora z rekordowymi przychodami, ale stratą EBITDA w segmencie prasowym i internetowym
Agora oczekuje, że dynamika wydatków na reklamę w Polsce w 2024 roku będzie na poziomie około 5-7 proc. Natomiast wobec dużo wyższej od oczekiwań dynamiki dla rynku reklamy zewnętrznej spółka skorygowała oczekiwaną dynamikę w całym roku 2024 dla tego medium do 10-15 proc.
Według szacunków Agory rynek reklamy w Polsce wzrósł w pierwszym kwartale 2024 o 11,5 proc. rok do roku. Reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług 2,85 mld zł.
Spółka przewiduje też, że wartość wydatków na reklamę w kinie wzrośnie w 2024 roku o 9-14 proc., na reklamę w internecie o 5-8 proc., na reklamę w radiu o 4-7 proc. Dynamika wydatków na reklamę w telewizji może się zwiększyć o 3-5 proc., a w prasie może spaść o 5-8 proc.
Czytaj też: Biedronka, IKEA i L’Oréal pierwszymi reklamodawcami SkyShowtime
(KAP, 27.05.2024)