Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 25, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

85 proc. czasu polityków w TVP dla tworzących i popierających rząd, Kancelarii Premiera oraz marszałków

Dla opozycji w TVP znalazło się 14,78 proc. czasu (screen: TVP Info)

W pierwszym kwartale 2024 roku czas poświęcony w Telewizji Polskiej i Polskim Radiu na wypowiedzi polityków zdominowali politycy partii tworzących i popierających obecny rząd.

Z danych nadesłanych do KRRiT przez nadawcę, a udostępnionych przez członka Rady prof. Tadeusza Kowalskiego wynika, że w pierwszym kwartale w programach TVP na przedstawienie stanowisk koalicji rządzącej i popierających ją ugrupowań (Platforma Obywatelska, Nowa Lewica, Polska 2050 Szymona Hołowni, Polskie Stronnictwo Ludowe, Polska Partia Socjalistyczna, Nowoczesna, Agrounia, Centrum dla Polski, Inicjatywa Polska, Lewica Razem, Mniejszość Niemiecka, Partia Razem, Porozumienie, Unia Pracy, Zieloni, Lewica Demokratyczna, Unia Europejskich Demokratów) oraz marszałka Senatu, stanowisk premiera i marszałka Sejmu przeznaczono łącznie 85,22 proc. czasu poświęconego politykom wszystkich partii.

Czytaj też: Canal+ szykuje nowe kanały telewizyjne: Canal+ 360 i cztery stacje Canal+ Extra

Na prezentację stanowisk opozycyjnych partii politycznych (Prawo i Sprawiedliwość, Solidarna Polska, Suwerenna Polska, Partia Republikańska, Kukiz’15, OdNowa, Nowa Nadzieja, Konfederacja Korony Polskiej, Konfederacja Wolność i Niepodległość, Ruch Narodowy, Wolnościowcy, Polska jest Jedna, Konfederacja, Konfederacja Odnowy Rzeczypospolitej Wolność i Nadzieja, Polska Partia Piratów) w pierwszym kwartale 2024 roku telewizja publiczna poświęciła łącznie 14,78 proc. czasu przeznaczonego dla wszystkich partii.

W pierwszym kwartale 2024 roku w TVP wyemitowano ok. 157 godzin programów z udziałem najważniejszych organów państwa oraz sił politycznych. Platforma Obywatelska oraz premier, Kancelaria Premiera i marszałek Senatu zajęli ok. 40 godzin (25,20 proc.), partie w koalicji z rządem ok. 76 godzin (48 proc.), Prawo i Sprawiedliwość i Kancelaria Prezydenta ok. 16 godzin (10 proc.), a pozostałe partie opozycyjne ok. 23 godzin (14,78 proc.).

Z kolei Polskie Radio przeznaczyło łącznie 79,95 proc. czasu antenowego na przedstawienie stanowisk partii tworzących i popierających rząd, z czego samej Platformy Obywatelskiej - 29,77 proc. Na przedstawienie stanowisk opozycyjnych partii politycznych poświęcono łącznie 20,05 proc. czasu przeznaczonego dla wszystkich partii (14,65 proc. - PiS).

W pierwszym kwartale 2024 roku politycy PiS bojkotowali udział w programach mediów publicznych.

(KOZ, 25.04.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.