Lokalne rozgłośnie przyłączają się do promującej radio inicjatywy Leszka Kozioła

- Lokalnym stacjom radiowym wiedzie się coraz gorzej - zauważa Leszek Kozioł (fot. materiały prasowe)
Do tej pory 16 rozgłośni przystąpiło do zainicjowanej przez Leszka Kozioła akcji, która ma zachęcić klientów, aby reklamowali się w lokalnych stacjach radiowych.
- Uważam, że lokalnym stacjom radiowym wiedzie się coraz gorzej i potrzebne są działania, które uświadomią reklamodawcom, że radio lokalne jest ważny elementem budowania pluralizmu i bezpieczeństwa - przekonuje Leszek Kozioł, który prowadzi Radio Wielkopolska i Rock FM w Bydgoszczy.
O swoim pomyśle Kozioł napisał pod koniec kwietnia w serwisie RadioNewsLetter.pl. "Zarządzam radiami od prawie 30 lat i obserwuję, jak zmienia się postrzeganie radia wśród słuchaczy i reklamodawców. Coraz częściej słychać głosy, że radio traci słuchaczy a reklamodawcy wybierają inne kanały promocji. Tymczasem rzeczywistość dostarcza argumentów, że Radio ma się bardzo dobrze i jest najskuteczniejszym kanałem dotarcia do odbiorców" - czytamy w jego artykule "Make Local Radio Great Again".
Kozioł przytoczył wyniki badania Radio Track, według których w 2023 roku radia słuchało w Polsce 25 mln osób, z czego 19 mln codziennie. W 2024 roku każdego dnia rano wybierało blisko 19 mln osób, a co najmniej raz w tygodniu ok. 24,5 mln (dane dotyczą słuchaczy w wieku 15-75 lat).
Leszek Kozioł dodaje: "Uważam, że wiedza ta nie dociera skutecznie do słuchaczy i reklamodawców. Pomyślałem, że warto byłoby te dobre informacje komunikować w naszych stacjach. Słuchaczy nam nie brakuje, natomiast coraz trudniej pozyskać lokalnych reklamodawców". Zaproponował wspólną akcję i emitowanie specjalnych spotów przez rozgłośnie, które przyłączą się do inicjatywy.
"Twoja reklama to więcej niż komunikat. To decyzja. Komu dajesz swoje pieniądze? Algorytmom zza oceanu? Czy pasjonatom, którzy prowadzą lokalne radio i znają swoich klientów z imienia? Lokalne radio to coś więcej" - brzmi fragment jednego ze spotów, emitowanego już w Radiu Wielkopolska i Radiu Rock FM. W drugim podkreślono m.in., że reklama radiowa ma największy wskaźnik zapamiętywalności i zaufania.
Jak informuje Leszek Kozioł, poza Radiem Wielkopolska i Rock FM do akcji włączyły się do tej pory: Radio Warta z Wrześni, Radio Norda FM Wejherowo, Radio Norda FM Lębork, Radio Norda FM Słupsk, Wasze Radio FM, Radio eM Katowice, Radio Starogard, Radio ONY Nysa, Radio Płońsk, Pop Radio z Pruszkowa, Radio na Stoku z Białegostoku, Radio Kujawy z Włocławka, Radio Włocławek i Radio Konin FM.
- Akcja ciekawa w kontekście promowania radia jako nośnika reklamy - mówi Piotr Ploch, dyrektor Radia 7 z Mławy. - Na razie nie przyłączamy się do niej z powodu ograniczonej przestrzeni na antenie. Miniony kwiecień w całej trzynastoletniej historii Radia 7 był najlepszym miesiącem, jeśli chodzi o sprzedaż czasu reklamowego - dodaje.
(KOZ, 09.05.2025)
