Kanclerz Scholz zadebiutował na TikToku. Lekceważy obawy o bezpieczeństwo
Olaf Scholz pierwszy post na TikToku opublikował w poniedziałek wcześnie rano (fot. Wikimedia Commons/Casa Rosada)
Kanclerz Niemiec Olaf Scholz opublikował w poniedziałek swój pierwszy post na TikToku, dołączając do rosnącej grupy zachodnich polityków, którzy odłożyli na bok obawy dotyczące bezpieczeństwa i zaczęli korzystać z chińskiej platformy mediów społecznościowych.
Pierwszy tiktok Scholza na chińskiej platformie wysłany przez jego nowe konto TeamBundeskanzler to film z dudniącą muzyką na fagocie, przedstawiający teczkę na kanapie, następnie obraz przesuwa się w stronę niemieckiego przywódcy siedzącego przy biurku.
Politycy nie obawiają się TikToka
"Federalne Biuro Prasowe poszerza zakres informacji dla obywateli, którzy coraz częściej korzystają z TikToka, aby zdobywać wiedzę o polityce i o niej dyskutować" – oznajmił rzecznik rządu Steffen Hebestreit.
Czytaj też: Eseje na TikToku? Jak dłuższe materiały publicystyczne sprzedać w 30 sekund
W poniedziałek późnym rankiem konto Scholza miało 615 obserwujących. Liczbą ponad 411 tys. obserwujących pochwaliła się za to bardzo aktywna na platformie skrajnie prawicowa partia Alternatywa dla Niemiec (AfD). Rok 2024 w Niemczech będzie obfitować w wybory – w czerwcu do Parlamentu Europejskiego, a we wrześniu do władz trzech landów.
Stany Zjednoczone wciąż czekają na decyzję Kongresu, która ma rozstrzygnąć, czy chińska platforma zostanie zakazana w całym kraju ze względu na zagrożenie danych amerykańskich użytkowników.
Natomiast zachodnioeuropejscy politycy najwyraźniej nie obawiają się wpływu TikToka. Kiedy 37-letni Simon Harris w marcu zostawał najmłodszym premierem w historii Irlandii, za poparcie podziękował właśnie poprzez tę platformę, a jest jej użytkownikiem od 2021 roku. Francuski prezydent Emmanuel Macron ma na TikToku konto nawet od roku 2020 i obserwuje go tam blisko 4 mln użytkowników.
Czytaj też: Shortsy nie mają wpływu na oglądalność długich form na YouTube. Analiza agencji Lifetube
(MAC, 09.04.2024)