Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Kwiecień 09, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kanclerz Scholz zadebiutował na TikToku. Lekceważy obawy o bezpieczeństwo

Olaf Scholz pierwszy post na TikToku opublikował w poniedziałek wcześnie rano (fot. Wikimedia Commons/Casa Rosada)

Kanclerz Niemiec Olaf Scholz opublikował w poniedziałek swój pierwszy post na TikToku, dołączając do rosnącej grupy zachodnich polityków, którzy odłożyli na bok obawy dotyczące bezpieczeństwa i zaczęli korzystać z chińskiej platformy mediów społecznościowych.

Pierwszy tiktok Scholza na chińskiej platformie wysłany przez jego nowe konto TeamBundeskanzler to film z dudniącą muzyką na fagocie, przedstawiający teczkę na kanapie, następnie obraz przesuwa się w stronę niemieckiego przywódcy siedzącego przy biurku.

Politycy nie obawiają się TikToka

"Federalne Biuro Prasowe poszerza zakres informacji dla obywateli, którzy coraz częściej korzystają z TikToka, aby zdobywać wiedzę o polityce i o niej dyskutować" – oznajmił rzecznik rządu Steffen Hebestreit.

Czytaj też: Eseje na TikToku? Jak dłuższe materiały publicystyczne sprzedać w 30 sekund

W poniedziałek późnym rankiem konto Scholza miało 615 obserwujących. Liczbą ponad 411 tys. obserwujących pochwaliła się za to bardzo aktywna na platformie skrajnie prawicowa partia Alternatywa dla Niemiec (AfD). Rok 2024 w Niemczech będzie obfitować w wybory – w czerwcu do Parlamentu Europejskiego, a we wrześniu do władz trzech landów.

Stany Zjednoczone wciąż czekają na decyzję Kongresu, która ma rozstrzygnąć, czy chińska platforma zostanie zakazana w całym kraju ze względu na zagrożenie danych amerykańskich użytkowników.

Natomiast zachodnioeuropejscy politycy najwyraźniej nie obawiają się wpływu TikToka. Kiedy 37-letni Simon Harris w marcu zostawał najmłodszym premierem w historii Irlandii, za poparcie podziękował właśnie poprzez tę platformę, a jest jej użytkownikiem od 2021 roku. Francuski prezydent Emmanuel Macron ma na TikToku konto nawet od roku 2020 i obserwuje go tam blisko 4 mln użytkowników.

Czytaj też: Shortsy nie mają wpływu na oglądalność długich form na YouTube. Analiza agencji Lifetube

(MAC, 09.04.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.