Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Kwiecień 04, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nowa dyrektorka radiowej Czwórki chce, by antena kojarzyła się z dyskusją i debatą

– Pracowałam w Czwórce siedem lat. Był to jeden z lepszych zawodowo okresów – przyznaje Justyna Dżbik-Kluge, od kwietnia dyrektorka stacji (fot. materiały prasowe)

Justyna Dżbik-Kluge od kwietnia jest dyrektorką-redaktorką naczelną radiowej Czwórki. – Chciałabym, żeby Czwórka stała na trzech nogach: ludzie, radio i podcast – mówi nowa szefowa anteny. Dodaje, że rozgłośnia nie wróci na FM.

O tym, że Justyna Dżbik-Kluge pokieruje Czwórką, informowaliśmy w połowie marca. We wtorek 2 kwietnia objęła stanowisko, zastępując Hannę Dołęgowską, która – jak informuje rzeczniczka spółki Monika Kuś – pozostaje pracownicą Polskiego Radia.

Nie ma potrzeby robienia rewolucji

Dla Justyny Dżbik-Kluge jest to powrót do Polskiego Radia, i do samej Czwórki. – Pracowałam w Czwórce siedem lat. Był to jeden z lepszych zawodowo okresów. Możliwość bycia kreatorem w świecie mediów dla osoby pracującej w zawodzie 22 lata i kończącej w tym roku 40 lat jest doskonałym etapem rozwoju kariery – mówi Dżbik-Kluge.

Czytaj też: Program III z nową ramówką. Serwisów w Trójce nie będą przedstawiać już Kozińska i Jarek

Według nowej dyrektorki w Czwórce, nadającej w internecie i na multipleksie radia cyfrowego DAB+, nie ma potrzeby przeprowadzania rewolucji. – W zespole jest sporo młodych ludzi, którzy za mało istnieją na antenie – uważa Justyna Dżbik-Kluge. – Czwórka to antena potrzebna Polskiemu Radiu, poligon dla młodych adeptów dziennikarstwa. Mam też nadzieję, że uda się mi się przeprowadzić otwartą rekrutację, czego dziś mi brakuje w mediach publicznych – deklaruje.

– Muzycznie Czwórka jest dobrym radiem, tylko trzeba je uporządkować, bo panuje pewien chaos – zauważa Dżbik-Kluge. – Brakuje treści lifestylowych, lżejszych, edukacyjnych w rozumieniu rozwoju. Proszę zobaczyć, jaką popularnością cieszą się podcasty Marty Niedźwieckiej i Joanny Okuniewskiej czy książki Joanny Flis i Joanny Chmury. Jest ogromna potrzeba rozmów o tematyce psychologicznej. Planuję też zorganizowanie debaty o zdrowiu psychicznym. Chciałabym, żeby Czwórka kojarzyła się z miejscem dyskusji i debat – zapowiada.

Nowa szefowa zapowiada, że Czwórka ma być radiem dla 20-30 latków. – Młodzi słuchacze wybierają podcasty i radia internetowe. Nie będzie żadnego powrotu na FM (w 2016 roku analogowe częstotliwości Czwórki przejęło Polskie Radio 24 – przyp. red.). Nie ma o tym rozmów. Nie widzę też takiej potrzeby – deklaruje Justyna Dżbik-Kluge. – Chciałabym, żeby Czwórka stała na trzech nogach: ludzie, radio i podcast – wymienia. I przyznaje: – Mam wrażenie, że w Polskim Radiu nie ma zrozumienia dla podcastów. Pokutuje przeświadczenie, że podcast to wycinka z audycji.

Dobry czas na eksperymentowanie

Za poprzednich władz Polskiego Radia z anteny Czwórki z końcem 2022 roku zniknęły serwisy informacyjne i wiele audycji autorskich. – Zawsze trzeba zadać sobie pytanie: po co wracamy do czegoś, co było. Na ile w nowoczesnej stacji potrzebny jest serwis o konkretnej godzinie. Mnie się wydaje, że jest, ale pytanie, w jakiej formie – stwierdza Dżbik-Kluge.

Czytaj też: Polskie Radio 24 likwiduje "Poczytnik". Po ośmiu latach kończy też współpracę z jego autorami

Konkretnych planów zmian na antenie nowa dyrektorka na razie nie ujawnia, ale zapowiada: – Będziemy pracować nad specjalną ramówką na majówkę. To dobry czas na eksperymentowanie: co możemy zmienić, kogo możemy obsadzić w innych rolach. 

Justyna Dżbik-Kluge w związku z objęciem stanowiska dyrektorki Czwórki zakończyła współpracę z "Teleexpressem" TVP 1, gdzie od stycznia przygotowywała informacje kulturalne. Od listopada 2021 roku do września 2022 miała audycję o książkach w Radiu 357. Poprzednio była prezenterką warszawskiego Radia Kolor. Od kwietnia 2016 do końca 2020 pracowała w Radiu Zet. Prowadziła interaktywną audycję "Halo Zet", a od marca 2020 również "W waszej sprawie". Wcześniej, od 2007 roku, pracowała w Polskim Radiu – najpierw w Czwórce, a od połowy 2015 roku w Jedynce.

Prowadziła również programy w Telewizji Polskiej, m.in. "Rower Błażeja" w TVP 1. Jest autorką książek "Polacy last minute. Sekrety pilotów wycieczek", "Praktycznie wszystko. Podpowiednik dla dzielnych dzieciaków" (z Tomaszem Samojlikiem), "Bezdzietne z wyboru", "Śluby (nie)posłuszeństwa. Prawdziwe życie zakonnic", "Jacy byli? Jacy jesteśmy?".

Czytaj też: Zmiany w Radiu 357. Aneta Kowalska w zarządzie i brak liczników na Patronite.pl

(KOZ, 04.04.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.