Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 20, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Stary zarząd Grupy PZU rzutem na taśmę zdążył przedłużyć umowę z Sigmą Bis

Sigma Bis w teorii powstała po to, aby przejrzyście zarządzać budżetami reklamowymi państwowych spółek, ale w praktyce służyła "dofinansowywaniu" mediów sprzyjających partii Prawo i Sprawiedliwość

Odwołany zarząd Grupy PZU tuż przed końcem urzędowania zdążył przedłużyć współpracę z agencją mediową Sigma Bis – ustalił "Presserwis". Nowa umowa opiewa na dwa lata.

– Szczegóły tej umowy nie są mi znane – mówi rozmówca "Presserwisu" z działu marketingu Grupy PZU, proszący o anonimowość.

"Mowa jest o dwuletniej współpracy"

– Wiemy jedynie, że ta umowa została podpisana tzw. rzutem na taśmę, kiedy poprzedni zarząd był już na wylocie, i że mowa jest o dwuletniej współpracy. Być może jednak zostało w niej użyte sformułowanie "nie dłużej niż dwa lata" i możliwe będzie zakończenie współpracy wcześniej, ale raczej nie stanie się to w bieżącym roku – kontynuuje nasz rozmówca.

Czytaj też: Piotr Nisztor mijał się z prawdą w zeznaniach o zatrudnieniu żony i ojca w spółkach Orlenu

W przyszłym tygodniu ma się ukonstytuować nowy zarząd Grupy PZU, ale sprawa umowy z Sigmą Bis nie będzie zapewne dla niego priorytetową.

Przedstawiciele PZU i Orlenu nie odpowiedzieli "Presserwisowi" na kilkakrotnie zadawane pytanie o przyszłość należącej do nich agencji Sigma Bis.

Sigma Bis rozpoczęła działalność w 2019 roku

W połowie stycznia Najwyższa Izba Kontroli złożyła dziesięć doniesień do prokuratury na kilka państwowych podmiotów, bo udaremniono jej przeprowadzenie kontroli wydatków m.in. na reklamę i sponsoring. Doniesienia te dotyczą m.in. agencji mediowej Sigma Bis i jej klientów należących do Skarbu Państwa.

Czytaj też: Stowarzyszenia Producentów Reklamowych ws. rosnących wymagań finansowych ekip technicznych

Sigma Bis to spółka utworzona przez Orlen i Grupę PZU – Orlen ma 66 proc. udziałów, a PZU – 34 proc. Rozpoczęła działalność pod koniec 2019 roku. W 2020 roku właściciele Sigmy Bis zaczęli przenosić do niej obsługę mediową swoich spółek (Orlen, PZU, Link4), pierwsze zlecenia Sigmy Bis pochodziły z NBP i PZU Zdrowie.

Docelowo Sigma Bis miała oferować usługi także podmiotom zewnętrznym, startując w przetargach zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym, ale ma na koncie tylko współpracę z FoodCare (projektowo), Cechini Muszyna Dystrybucja i Perła Browary Lubelskie (digital). W jej portfolio przez kolejne lata znalazły się za to m.in. Totalizator Sportowy, Poczta Polska, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Telewizja Polska, Bank Pekao, LOT, Narodowe Centrum Kultury, PARP, PKP Intercity, Centrum Nauki Kopernik, Instytut Książki, Urząd Transportu Kolejowego, ministerstwa, państwowe fundacje i organizacje rządowe.

Czytaj też: Kolejna odsłona marketingowej potyczki Biedronki i Lidla. Nie widać końca

(AMS, 20.03.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.