Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RAPORTY

Dodano: Luty 29, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Audyt PBC: największym wydawcą prasy w Polsce jest Wydawnictwo Bauer

Według audytu, dzienniki stanowią 40 proc. rozpowszechnianych w Polsce egzemplarzy wydań drukowanych, e-wydań i subskrypcji cyfrowych (fot. Andrys/Pixabay

Według audytu PBC za 2023 rok największym wydawcą prasy w Polsce jest Wydawnictwo Bauer, które miało 41,7 proc. udziału w liczbie rozpowszechnionych egzemplarzy.

Drugie w rankingu jest  wydawnictwo Ringier Axel Springer (m.in. wydawca dziennika „Fakt”, „Przeglądu Sportowego”, „Newsweeka Polska”) - w 2023 roku miało 13,5 proc. udziału w rynku.

Następne w zestawieniu są: Wydawnictwo Polska Press (11,9 proc., wydawca dzienników regionalnych), Time (6,7 proc. wydawca dziennika „Super Express” i „Muratora”), Agora (4 proc., wydawca m.in.  „Gazety Wyborczej” i „Wysokich Obcasów Extra”), Gremi Media (3,7 proc., wydawca dzienników „Rzeczpospolita” i „Parkiet”).

Czytaj też: TVP nadal nie opłaca faktur swoim kontrahentom. Producenci grożą pozwami

Tytuły kolejnych 48 wydawców stanowią 18,6 proc. rynku rozpowszechniania prasy. Jak czytamy w raporcie PBC, w tej grupie znalazły się tytuły o „unikalnych grupach celowych, docierające do czytelników o konkretnych preferencjach politycznych lub zainteresowaniach”.

Według audytu dzienniki stanowią 40 proc. rozpowszechnianych w Polsce egzemplarzy wydań drukowanych, e-wydań i subskrypcji cyfrowych, a magazyny odpowiadają za 60-procentowy udział w tym rynku.

Czytaj też: Wydawcy wysłali pozew do Google. Agora wyceniła straty na 44 mln euro. Google odpowiada

Aż 94 proc. rozpowszechnianej prasy to tytuły płatne, na które czytelnicy wydają rocznie ponad 1,1 mld złotych.

W raporcie Polskich Badań Czytelnictwa znalazły się również szczegółowe informacje dotyczące m.in. zwyczajów czytelniczych. Aż 91,5 proc. osób czyta prasę w domu, 29,3 proc. - w pracy, 15,3 proc. w samochodzie, tramwaju lub pociągu, a 11,4 proc. w innym miejscu.

Czytelnicy dzielą się czasopismem w gospodarstwie domowym - z przyjaciółmi, w pracy czy miejscach publicznych. Jedno wydanie gazety czyta średnio 3,7 osoby.

Odbiorcy  wielokrotnie wracają do treści prasowych - nawet sześć razy i więcej. Co najmniej trzy razy wraca do dzienników 85 proc. czytelników, a do magazynów – aż 95 proc. Przy każdym powrocie do tytułu czytana jest duża jego część: 30 proc. czytelników za każdym razem przegląda całe czasopismo, a 76 proc. co najmniej połowę. Poszczególne strony pisma są wielokrotnie oglądane.

Z badań PBC wynika, że rośnie dzienny czas czytania prasy. W 2023 wynosił on 71 minut, podczas gdy w 2018 roku - 52 minuty. To wzrost o 37 proc.

W ostatnich pięciu latach procent czytelników czytających prasę więcej niż 60 minut dziennie wzrósł z 47 do 57 proc., a czytających więcej niż 30 minut - z 75 do 83 proc. Im wyższe wykształcenie, wiek i dochód, tym dłuższy czas czytania prasy.

(MZD, 29.02.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.