Szmydt co najmniej 13 razy wystąpił u Karnowskich  |  Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szmydt co najmniej 13 razy wystąpił u Karnowskich  |  Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szmydt co najmniej 13 razy wystąpił u Karnowskich  |  Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Luty 13, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Katastrofalny wynik internetowego projektu TVP Kurskiego. Marginalne SwipeTo.pl

Serwis SwipeTo.pl ruszył w październiku 2022 roku. Wczoraj pracował normalnie, opublikował kilka newsów (screen: Swipeto.pl)

Serwis lifestylowy SwipeTo.pl – którym Telewizja Polska czasów Jacka Kurskiego i Mateusza Matyszkowicza miała zawojować rynek młodych internautów – w 2023 roku odwiedziło łącznie zaledwie 660 tys. osób. O SwipeTo.pl zapytaliśmy TVP w trybie dostępu do informacji publicznej.

Interesowało nas, ile spółkę kosztowała działalność serwisu, ile przeznaczono na wynagrodzenia, jakie przychody z jego działalności osiągnięto i ilu internautów korzystało z tej strony (w badaniu Mediapanel PBI/Gemius nie jest ona mierzona).

Katastrofalny wynik SwipeTo.pl

"W całym 2023 roku portal SwipeTo.pl odwiedziło 660 tys. internautów" – odpowiedziała nam TVP. "Działalność portalu SwipeTo.pl nie była nastawiona na osiąganie przychodów" – zaznaczyła spółka, ale na temat kosztów się nie wypowiedziała, informując, że "w pozostałym zakresie zostanie wydana decyzja administracyjna".

Czytaj też: Sakiewicz reaguje na żądania TVP dot. skopiowania "Jedziemy" Rachonia. "Próba wyłudzenia"

TVP nie jest w stanie sprecyzować, jak zmierzono 660 tys. internautów, co daje średnio 55 tys. miesięcznie. Dla porównania jednak warto przytoczyć dane z badania Gemius/PBI, które stanowi standard pomiaru widowni internetowej w Polsce (łączy pomiar ruchu online (site-centric) i pomiar zachowań panelistów (user-centric)).

Największe serwisy informacyjne w Polsce – Onet.pl i Wp.pl – notują miesięcznie ponad 16 mln użytkowników (real users) – za grudzień 2023 to odpowiednio 16 767 162 i 16 553 646. Nieco mniejsze serwisy – jak Tvn24.pl czy Se.pl lub Money.pl albo o2.pl, Businessinsider.pl czy Eska.pl notują około 10 mln użytkowników miesięcznie (dane: Mediapanel, grudzień 2023).

Serwis Noizz.pl (RAS Polska) także kierowany do młodszych odbiorców odwiedza średnio – jak chwali się wydawca – ponad 5 mln użytkowników miesięcznie. Z kolei należący do Wirtualnej Polski serwis Vibez.pl w pierwszym miesiącu 2024 roku (Mediapanel) zanotował 1,7 mln użytkowników. Serwisy, których target jest jeszcze węższy (w tym specjalistyczne), ale dobrze wykonują swoją pracę dziennikarską i promocyjną, rzadko notują poniżej 0,5 mln użytkowników miesięcznie. Na tym tle wynik SwipeTo jest katastrofalny.

NIK: "Utworzeniu serwisu działaniem niegospodarnym"

Jak podała Najwyższa Izba Kontroli, TVP do końca maja 2023 roku wydała 21,6 mln zł na serwis SwipeTo.pl – uruchomiony w październiku 2022 roku.

Czytaj też: Instytut Książki zostanie połączony z Instytutem Literatury. Nadzieja na odpolitycznienie

Przypomnijmy, że to projekt czasów Jacka Kurskiego, który został wdrożony już za prezesury Mateusza Matyszkowicza. "Utworzenie serwisu i aplikacji SwipeTo przebiegało w sposób nierzetelny i niegospodarny" – oświadczył NIK.

W ocenie NIK podjęcie decyzji o utworzeniu serwisu – co skutkowało wydaniem 21,6 ml zł – "bez wskazania rozeznania potrzeb młodych dorosłych i bez możliwości wskazania, że medium osiągnęło zakładane efekty i w połączeniu z brakiem precyzyjnych wytycznych w zakresie ustalania wynagrodzeń wykonawców sprawia, że całokształt wydatków związanych z tym przedsięwzięciem należy zaklasyfikować jako działanie niegospodarne".

Treści w SwipeTo.pl dotyczą tematów o charakterze popkulturowym, takich jak muzyka, sport, gaming, film i serial, moda, ale też zdrowie psychiczne, ekologia i nowe technologie. Zgodnie z zapowiedziami ma to być lifestylowy projekt adresowany do Generacji Z.

Trudna do zapamiętania i mało sensowna nazwa

Swipe.to od początku zaczął jednak fatalnie. Opublikowany w październiku 2022 komunikat promocyjny brzmiał protekcjonalnie wobec młodych ludzi z mniejszych miast: "Wierzymy, że młodzi ludzie żyjący na prowincji przeżywają te same rozterki, problemy, radości i pasje, co ich rówieśnicy z Warszawy, Krakowa, Poznania czy Katowic. To nie tak, że dyskryminujemy metropolie. Dobrze wiemy, że to właśnie tam kształtują się trendy, które wpływają na życie młodych ludzi w całej Polsce. I to właśnie im chcemy poświęcać uwagę" – zawile przekonywał wydawca.

Czytaj też: Trwają zwolnienia grupowe w Agorze. W czwartek pierwsze spotkanie ws. podwyżek

Nikogo nie porwała też nazwa, trudna do zapamiętania. – Jak można nazwać serwis "Swipe to", dać nawet gest swipowania w logotypie, a na samej stronie nie dawać możliwości swipowania, poza belką menu? – irytowali się jesienią 2022 roku eksperci w tekście "Presserwisu".

Redakcja serwisu liczyła wówczas 30 osób, potem nieco się zmniejszyła, serwis nigdy nie pozyskał znanych nazwisk. Wczoraj portal pracował normalnie, opublikował kilka newsów, w tym o nowej płycie Kanye'ego Westa "Vultures 1" i recenzję serialu "Hazbin Hotel".

Czytaj też: W "Twoja twarz brzmi znajomo" bez zmiany koloru skóry. Decyzja właściciela formatu

(KOZ, 13.02.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.