Coraz mniej marek emituje spoty w TV Republika. Już poniżej 20 dziennie
W TV Republika nadal reklamują się m.in. Lidl, Oleofarm i Vectra (screen: YouTube/Telewizja Republika)
Liczba reklamodawców, których spoty emituje TV Republika, spadła już poniżej 20 dziennie - wynika z danych Nielsen Media, do których dotarł "Presserwis".
- 1 lutego w stacji pojawiły się spoty 28 reklamodawców,
- ale już 2 lutego - 15,
- 3 lutego - 18,
- 4 lutego - 14,
- 5 lutego - też od 14,
- 6 lutego - 18 i
- 7 lutego - także 18.
Z kolei na początku stycznia swoje reklamy emitowało jeszcze nawet 77 reklamodawców (9 stycznia).
Czytaj też: Marek Suski nie uznaje nowych władz Polskiego Radia. "Nieproszeni goście" i "samozwańcy"
W TV Republika nadal reklamują się m.in. Lidl, Oleofarm i Vectra. Aktywnym reklamodawcą jest też marka Mango z Grupy Polsat Plus, która w ramach bloków reklamowych nadaje skrócone wersje swoich telezakupów. Emitowane są także spoty Niezależnego Wydawnictwa Polskiego (wydawca "Gazety Polskiej" i "Gazety Polskiej Codziennie") i Orlego Pióra (wydawca "Do Rzeczy") oraz Totalizatora Sportowego.
Przypomnijmy, że część firm - np. Ikea - wycofała się z TV Republika po skandalicznych słowach publicysty Marka Króla na temat imigrantów. 3 stycznia na antenie stacji Król stwierdził, że należy cudzoziemcom "założyć chipy, tak jak się pieskom zakłada" oraz "tańsze jest jeszcze numery na lewej ręce wytatuować, wtedy łatwo się ich znajdzie". Z kolei satyryk Jan Pietrzak 31 grudnia powiedział w TV Republika: "Ja mam okrutny żart z tymi imigrantami. Że oni liczą na to, że Polacy są przygotowani, bo mamy baraki. Mamy baraki dla imigrantów w Auschwitz, Majdanku, w Treblince, w Sztutowie, mamy dużo baraków zbudowanych tu przez Niemców i tam będziemy tych imigrantów, wpychanych nam nielegalnie przez Niemców, zatrzymywać".
W styczniu Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny i prezes stacji, zapewniał nas, że kanał nie ma problemów z wypełnianiem bloków reklamowych. - Nie mamy problemów z wypełnieniem bloków, jest tylko kwestia ceny. Nie chcemy zarzucić telewizji tanimi reklamami, bo to się źle kończy dla oglądalności - zapewniał Tomasz Sakiewicz. Przypomniał też, że w związku ze wzrostem oglądalności stacji biuro reklamy Polsat Media, broker TV Republika, podwyższyło ceny spotów.
W lutym najdroższy, 30-sekundowy spot w TV Republika według cennika kosztuje 14,1 tys. zł. W styczniu było to 12 tys. zł, ale jeszcze w grudniu spoty wyceniano maksymalnie na 550 zł. Większość bloków stacji sprzedawana jest jednak w ramach oferty pakietowej.
(MNIE, 09.02.2024)