Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 09, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Coraz mniej marek emituje spoty w TV Republika. Już poniżej 20 dziennie

W TV Republika nadal reklamują się m.in. Lidl, Oleofarm i Vectra (screen: YouTube/Telewizja Republika)

Liczba reklamodawców, których spoty emituje TV Republika, spadła już poniżej 20 dziennie - wynika z danych Nielsen Media, do których dotarł "Presserwis".

  • 1 lutego w stacji pojawiły się spoty 28 reklamodawców,
  • ale już 2 lutego - 15,
  • 3 lutego - 18,
  • 4 lutego - 14,
  • 5 lutego - też od 14,
  • 6 lutego - 18 i
  • 7 lutego - także 18.

Z kolei na początku stycznia swoje reklamy emitowało jeszcze nawet 77 reklamodawców (9 stycznia).

Czytaj też: Marek Suski nie uznaje nowych władz Polskiego Radia. "Nieproszeni goście" i "samozwańcy"

W TV Republika nadal reklamują się m.in. Lidl, Oleofarm i Vectra. Aktywnym reklamodawcą jest też marka Mango z Grupy Polsat Plus, która w ramach bloków reklamowych nadaje skrócone wersje swoich telezakupów. Emitowane są także spoty Niezależnego Wydawnictwa Polskiego (wydawca "Gazety Polskiej" i "Gazety Polskiej Codziennie") i Orlego Pióra (wydawca "Do Rzeczy") oraz Totalizatora Sportowego.

Przypomnijmy, że część firm - np. Ikea - wycofała się z TV Republika po skandalicznych słowach publicysty Marka Króla na temat imigrantów. 3 stycznia na antenie stacji Król stwierdził, że należy cudzoziemcom "założyć chipy, tak jak się pieskom zakłada" oraz "tańsze jest jeszcze numery na lewej ręce wytatuować, wtedy łatwo się ich znajdzie". Z kolei satyryk Jan Pietrzak 31 grudnia powiedział w TV Republika: "Ja mam okrutny żart z tymi imigrantami. Że oni liczą na to, że Polacy są przygotowani, bo mamy baraki. Mamy baraki dla imigrantów w Auschwitz, Majdanku, w Treblince, w Sztutowie, mamy dużo baraków zbudowanych tu przez Niemców i tam będziemy tych imigrantów, wpychanych nam nielegalnie przez Niemców, zatrzymywać".

W styczniu Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny i prezes stacji, zapewniał nas, że kanał nie ma problemów z wypełnianiem bloków reklamowych. - Nie mamy problemów z wypełnieniem bloków, jest tylko kwestia ceny. Nie chcemy zarzucić telewizji tanimi reklamami, bo to się źle kończy dla oglądalności - zapewniał Tomasz Sakiewicz. Przypomniał też, że w związku ze wzrostem oglądalności stacji biuro reklamy Polsat Media, broker TV Republika, podwyższyło ceny spotów.

W lutym najdroższy, 30-sekundowy spot w TV Republika według cennika kosztuje 14,1 tys. zł. W styczniu było to 12 tys. zł, ale jeszcze w grudniu spoty wyceniano maksymalnie na 550 zł. Większość bloków stacji sprzedawana jest jednak w ramach oferty pakietowej.

(MNIE, 09.02.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.