Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 26, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Coraz mniej marek emituje spoty w TV Republika. Mamy dane Nielsen Media dzień po dniu

W lutym najdroższy 30-sekundowy spot w TV Republika według cennika kosztuje 14,1 tys. zł (screen: Tvrepublika.pl)

Liczba reklamodawców, których spoty emituje TV Republika, spada - wynika z danych Nielsen Media, do których dotarł "Presserwis".

Pozyskaliśmy dane dotyczące konkretnych dni stycznia 2024.

  • 1 stycznia w stacji pokazano spoty pochodzące od 61 reklamodawców,
  • 2 stycznia - od 59,
  • 3 stycznia - 56.
  • W kolejnych dniach ten wskaźnik wahał się od 51 do 58, a 9 stycznia był to poziom 77 reklamodawców.
  • 10 stycznia odnotowano ich 49,
  • 11 stycznia - 47,
  • 12 stycznia - 50,
  • 13 stycznia - 45,
  • 14 stycznia - 43,
  • 15 stycznia - 44,
  • 16 stycznia - 41,
  • 17 i 18 stycznia - po 39,
  • 19 stycznia - 37,
  • 20 stycznia - 35,
  • 21 stycznia - 45,
  • 22 stycznia - 33,
  • 23 stycznia - 31,
  • 24 stycznia - 38.

Przypomnijmy, że część firm, np. Ikea, wycofała się z TV Republika, m.in. po skandalicznych słowach publicysty Marka Króla na temat imigrantów. 3 stycznia na antenie stacji Król stwierdził, że należy cudzoziemcom "założyć chipy, tak jak się pieskom zakłada" oraz "tańsze jest jeszcze numery na lewej ręce wytatuować, wtedy łatwo się ich znajdzie". Z kolei satyryk Jan Pietrzak 31 grudnia powiedział w TV Republika: "Ja mam okrutny żart z tymi imigrantami. Że oni liczą na to, że Polacy są przygotowani, bo mamy baraki. Mamy baraki dla imigrantów w Auschwitz, Majdanku, w Treblince, w Sztutowie, mamy dużo baraków zbudowanych tu przez Niemców i tam będziemy tych imigrantów, wpychanych nam nielegalnie przez Niemców, zatrzymywać".

Jak informowaliśmy w czwartkowym wydaniu "Presserwisu", w części bloków reklamowych TV Republika zamiast standardowych spotów są nadawane skrócone telezakupy Mango. Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny i prezes stacji, zapewniał nas, że kanał nie ma problemów z wypełnianiem bloków reklamowych.

- Nie mamy problemów z wypełnieniem bloków, jest tylko kwestia ceny. Nie chcemy zarzucić telewizji tanimi reklamami, bo to się źle kończy dla oglądalności - zapewniał Tomasz Sakiewicz. Przypomniał też, że w związku ze wzrostem oglądalności stacji biuro reklamy Polsat Media, broker TV Republika, podwyższyło ceny spotów.

W lutym najdroższy 30-sekundowy spot w TV Republika według cennika kosztuje 14,1 tys. zł. W styczniu było to 12 tys. zł, ale jeszcze w grudniu spoty wyceniano maksymalnie na 550 zł. Większość bloków stacji sprzedawana jest jednak w ramach oferty pakietowej.

(MNIE, 26.01.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.