Coraz mniej marek emituje spoty w TV Republika. Mamy dane Nielsen Media dzień po dniu
W lutym najdroższy 30-sekundowy spot w TV Republika według cennika kosztuje 14,1 tys. zł (screen: Tvrepublika.pl)
Liczba reklamodawców, których spoty emituje TV Republika, spada - wynika z danych Nielsen Media, do których dotarł "Presserwis".
Pozyskaliśmy dane dotyczące konkretnych dni stycznia 2024.
- 1 stycznia w stacji pokazano spoty pochodzące od 61 reklamodawców,
- 2 stycznia - od 59,
- 3 stycznia - 56.
- W kolejnych dniach ten wskaźnik wahał się od 51 do 58, a 9 stycznia był to poziom 77 reklamodawców.
- 10 stycznia odnotowano ich 49,
- 11 stycznia - 47,
- 12 stycznia - 50,
- 13 stycznia - 45,
- 14 stycznia - 43,
- 15 stycznia - 44,
- 16 stycznia - 41,
- 17 i 18 stycznia - po 39,
- 19 stycznia - 37,
- 20 stycznia - 35,
- 21 stycznia - 45,
- 22 stycznia - 33,
- 23 stycznia - 31,
- 24 stycznia - 38.
Przypomnijmy, że część firm, np. Ikea, wycofała się z TV Republika, m.in. po skandalicznych słowach publicysty Marka Króla na temat imigrantów. 3 stycznia na antenie stacji Król stwierdził, że należy cudzoziemcom "założyć chipy, tak jak się pieskom zakłada" oraz "tańsze jest jeszcze numery na lewej ręce wytatuować, wtedy łatwo się ich znajdzie". Z kolei satyryk Jan Pietrzak 31 grudnia powiedział w TV Republika: "Ja mam okrutny żart z tymi imigrantami. Że oni liczą na to, że Polacy są przygotowani, bo mamy baraki. Mamy baraki dla imigrantów w Auschwitz, Majdanku, w Treblince, w Sztutowie, mamy dużo baraków zbudowanych tu przez Niemców i tam będziemy tych imigrantów, wpychanych nam nielegalnie przez Niemców, zatrzymywać".
Jak informowaliśmy w czwartkowym wydaniu "Presserwisu", w części bloków reklamowych TV Republika zamiast standardowych spotów są nadawane skrócone telezakupy Mango. Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny i prezes stacji, zapewniał nas, że kanał nie ma problemów z wypełnianiem bloków reklamowych.
- Nie mamy problemów z wypełnieniem bloków, jest tylko kwestia ceny. Nie chcemy zarzucić telewizji tanimi reklamami, bo to się źle kończy dla oglądalności - zapewniał Tomasz Sakiewicz. Przypomniał też, że w związku ze wzrostem oglądalności stacji biuro reklamy Polsat Media, broker TV Republika, podwyższyło ceny spotów.
W lutym najdroższy 30-sekundowy spot w TV Republika według cennika kosztuje 14,1 tys. zł. W styczniu było to 12 tys. zł, ale jeszcze w grudniu spoty wyceniano maksymalnie na 550 zł. Większość bloków stacji sprzedawana jest jednak w ramach oferty pakietowej.
(MNIE, 26.01.2024)