Reklama online nadal z dwucyfrowym wzrostem w trzecim kwartale 2023 roku
IAB Adex - wydatki na reklamę online
Po trzech kwartałach 2023 roku wydatki na reklamę online utrzymały dwucyfrową dynamikę wzrostu, dzięki czemu ich wartość zwiększyła się o 600 mln zł w porównaniu z tym okresem rok wcześniej - wynika z badania IAB AdEx.
W trzecim kwartale 2023 roku dynamika wzrostu reklamy cyfrowej wyniosła prawie 14 proc. Ogólny obraz rynku nie uległ zmianie – dominuje reklama graficzna (obejmująca statyczny display i wideo), która w badanym okresie zajęła 41 proc. rynku reklamy cyfrowej, przed komunikacją SEM (30,4 proc.). Reklama w mediach społecznościowych stanowiła 13,6 proc. działań w digitalu.
Prawie wszystkie formaty odnotowały wzrost, poza komunikacją e-mail marketingu, która ponownie zaliczyła kilkuprocentowy spadek.
Ranking internetowych reklamodawców z podziałem na branże nie uległ istotnym zmianom. Liderem pozostaje handel (20 proc. udziału). Największy wzrost odnotowały: motoryzacja (7 proc.) i farmaceutyki, leki (3 proc.).
IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. W badaniu biorą udział wszystkie wiodące firmy internetowe.
(KAP, 26.01.2024)