Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 25, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jeśli Wąsik i Kamiński wejdą dziś do sejmu, oglądalność kanału na YT znów mocno urośnie

- W środowisku młodych ludzi jest spora grupa tych, którzy chętnie zobaczą, czy doszło do kolejnej awantury - uważa ekspert (screen: YouTube/Sejm RP)

- Jeśli ułaskawieni przed prezydenta Dudę politycy Maciej Wąsik i Mariusz Kamiński wejdą dziś do sejmu, kanał izby niższej na YouTube znowu przyciągnie dużą liczbę odbiorców – ocenia dr hab. Adam Szynol, medioznawca z Zakładu Dziennikarstwa Uniwersytetu Wrocławskiego. Ekspert mówi o kanale, którego treści - posiedzenia sejmu - miewają ponad 1 mln wyświetleń.

Ułaskawieni przez prezydenta Andrzeja Dudę politycy PiS po wyjściu 23 stycznia z więzienia dawali do zrozumienia, że szykują się do udziału w posiedzeniu sejmu zaplanowanym na czwartek 25 stycznia (początek o godzinie 10). „Na koniec chcę powiedzieć: panie Tusk, panie Hołownia, niedługo się zobaczymy!” – wołał do tłumu Mariusz Kamiński, utrzymując, że choć jego mandat został wygaszony 20 grudnia ub.r., to nadal jest posłem.

Czytaj też: Z "Pytania na śniadanie" TVP 2 znikają Kammel, Krzan, Kurzajewski i Cichopek

W tej sprawie wczoraj przez cały dzień nie słabła dyskusja wśród polityków, a także ekspertów prawnych. Podczas konferencji prasowej marszałek Hołownia zapowiedział, że zarekomenduje prezydium Sejmu, by na dziś i piątek nie były wydawane przepustki jednodniowe Mariuszowi Kamińskiemu i Maciejowi Wąsikowi.

Jeśli jednak politycy wejdą do sejmu, to oglądalność dzisiejszego posiedzenia izby na oficjalnym kanale na YouTube może być rekordowa. Kanał ma obecnie już ponad 727 tys. subskrybentów. Niektóre transmisje, jak ta z drugiego posiedzenia Sejmu z 17 stycznia, miała 1,2 mln wyświetleń, a ta z 16 stycznia – aż 1,5 mln. Właśnie tego dnia rano na sali plenarnej pojawiły się żony skazanych byłych posłów PiS Mariusza Kamińskiego i Macieja Wąsika, a parlamentarzyści tego klubu uniemożliwiali obrady, długo klaszcząc i skandując "uwolnić posłów".

Czytaj też: Telewizja Polska chce dużego odszkodowania od propagandystów. Jest ich reakcja

Z kolei transmisja sejmowa z 13 listopada ub.r. - gdy odbyło się pierwsze posiedzenie nowej kadencji Sejmu - była trzecim najpopularniejszym filmem na YouTube tego dnia, uzyskując ponad 900 tys. wyświetleń. Znacznie mniejszą popularnością za to cieszą się posiedzenia komisji śledczych czy transmisje konferencji prasowych – tu widzów jest od około 30 do nawet 668 tys.

Jak uważa dr hab. Adam Szynol, trudno przesądzić, czy na oficjalnym sejmowym kanale na YouTube padnie dziś kolejny rekord, jednak zdecydowanie należy oczekiwać wysokiej oglądalności - szczególnie ze strony młodego pokolenia. - W środowisku młodych ludzi jest spora grupa tych, którzy chętnie zobaczą, czy doszło do kolejnej awantury. Tym bardziej, że atmosferę wokół Kamińskiego i Wąsika podkręca środowisko polityczne, a także trochę same media. Jeśli obaj politycy będą próbowali dziś wejść na salę obrad, należy spodziewać się dużego zainteresowania – ocenia Szynol, dodając, że popularność tego medium w ostatnich tygodniach pokazuje, że 20-30-latkowie po rekordowym udziale w wyborach parlamentarnych chcą trzymać rękę na pulsie i śledzić polską politykę.

– To grupa, która rzadko korzysta linearnie z telewizji i podchodzi do niej użytkowo. Dlatego śledzenie obrad na YouTube jest dla nich naturalnym wyborem – ocenia dr hab. Adam Szynol.

Jak z kolei mówiła „Presserwisowi” w listopadzie ub.r. Natalia Żmuda, social media team leader z agencji Labcon, do dużej oglądalności obrad Sejmu przyczynia się także sam Szymon Hołownia, który nadspodziewanie dobrze odnalazł się w roli marszałka.

(MZD, 25.01.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.