Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 09, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wielka kara finansowa dla Canal+ Polska od UOKiK – ponad 46 mln zł. Firma się nie zgadza

– Canal+ Polska działa z poszanowaniem praw konsumenta i stale usprawnia procesy sprzedażowe, tak aby były jak najbardziej transparentne dla naszych klientów – wyjaśnia rzecznik firmy Piotr Kaniowski (fot. Mateusz Grochocki/East News)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył ponad 46 mln zł kary na Canal+ Polska. Urząd uznał, że konsultanci firmy wprowadzali klientów w błąd co do celu rozmowy telefonicznej. Canal+ Polska nie zgadza się z decyzją UOKiK i będzie od niej się odwoływać. – Zarzucane nieprawidłowości dotyczyły pojedynczej oferty realizowanej przez partnerów zewnętrznych – informuje rzecznik firmy Piotr Kaniowski.

Wątpliwości UOKiK wzbudziły telefoniczne rozmowy sprzedażowe, w których – jak podał Urząd – sugerowano, że konsumenci otrzymają bezpłatny prezent, tymczasem miało dochodzić do podpisania równoległej umowy.

"Przynęta" do zawarcia nowej umowy

Do Urzędu wpływały w tej sprawie skargi od konsumentów. W trakcie postępowania przeanalizowano kilkaset nagrań rozmów sprzedażowych.

Czytaj też: Krzysztof Ziemiec i Rafał Patyra poza "Teleexpressem". "Zablokowano przepustki i pocztę"

"Konsultanci Canal+ dzwonili do abonentów, zapowiadając przyznanie dodatkowego pakietu lub bezpłatnego prezentu, co w rzeczywistości było tylko »przynętą« do zawarcia nowej umowy długoterminowej. Niektórzy konsumenci dopiero po dłuższym czasie zauważali dodatkowe opłaty i zmianę umowy. Pierwsze kilka miesięcy po rozmowie z konsultantem telewizja była udostępniana bezpłatnie. Po upływie okresu bezpłatnego konsument nie miał możliwości rozwiązania umowy i musiał ponosić koszty wynikające z obydwu umów" – opisuje Urząd.

"Konsument powinien mieć zapewnioną transparentną i uczciwą obsługę ze strony przedsiębiorcy, pozwalającą mu na w pełni świadome zawarcie umowy" – stwierdził w komunikacie prezes Urzędu Tomasz Chróstny.

"Konstruowanie skryptów rozmów sprzedażowych w taki sposób, by ukrywały realny cel rozmowy telefonicznej sprzedawcy z klientem oraz faktyczne koszty z jakimi wiąże się oferta, jest niedozwolone" – dodał.

Canal+ nie zgadza się z decyzją UOKiK

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów prezes UOKiK nałożył na Canal+ Polska 46,6 mln zł kary finansowej. Ponadto zobowiązał firmę do zwrotu środków konsumentom, którzy od 10 października 2019 roku do 23 kwietnia 2022 roku zawarli umowę w ramach akcji promocyjnej.

Czytaj też: Pierwsza ważna decyzja sądu ws. mediów publicznych. Zatwierdzono otwarcie likwidacji Radia Katowice

Canal+ Polska nie zgadza się z decyzją UOKiK i będzie składać odwołanie.

– Canal+ Polska działa z poszanowaniem praw konsumenta i stale usprawnia procesy sprzedażowe, tak aby były jak najbardziej transparentne dla naszych klientów – wyjaśnia rzecznik firmy Piotr Kaniowski.

– Pragniemy zaznaczyć, że zarzucane nieprawidłowości dotyczyły pojedynczej oferty realizowanej przez partnerów zewnętrznych, którzy zajmują się sprzedażą naszych usług. Podkreślamy, że konsultanci zewnętrzni w trakcie kontaktu z Klientem nie ukrywali celu rozmowy, a skrypty rozmów, którymi się posługiwali, były przygotowane prawidłowo. Skala reklamacji dotycząca umów zawieranych przez telefon była niska i rozpatrywana na korzyść klienta – informuje.

Czytaj też: "Gazeta Wyborcza" usunęła tekst Marcina Kąckiego. Prowadzi postępowanie wyjaśniające

(KOZ, 09.01.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.