Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Listopad 20, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wielkie amerykańskie firmy zawieszają reklamy na X z powodu zamieszczania ich przy treściach nazistowskich

IBM jako pierwsza zawiesiła reklamy na X, a potem ruszyła lawina. To samo zrobiły Apple, Disney, Warner Bros. Discovery, Comcast, Lions Gate Entertainment i Paramount Global (fot. Kelly Sikkema/Unsplash.com)

Firma informatyczna IBM poinformowała, że w trybie natychmiastowym zawiesiła emisję wszystkich materiałów promocyjnych w serwisie X (Twitter), gdy okazało się, że reklamy marki były zamieszczane obok treści promujących Adolfa Hitlera i partię nazistowską. Z powodu treści antysemickich swoje reklamy wycofały też Disney, Warner Bros. Discovery, Comcast, Lions Gate Entertainment i Paramount Global.

W ubiegłym tygodniu właściciel platformy Elon Musk poparł antysemicki post w serwisie, w którym twierdzono, że członkowie społeczności żydowskiej podsycają nienawiść do białych ludzi.

Musk zapowiada pozew

Organ nadzorujący działania w sieci Media Matters stwierdził, że nie tylko reklamy korporacyjne IBM, ale także Apple, Oracle, Comcast i Xfinity były umieszczane obok treści antysemickich.

Czytaj też: Microsoft wzywa OpenAI do przywrócenia Sama Altmana na stanowisko CEO. Rozmowy trwają

Apple, a także Lions Gate Entertainment, zapowiedziały zawieszenie reklam na platformie. Następnie to samo zrobiły inne firmy. "IBM ma zerową tolerancję dla mowy nienawiści i dyskryminacji. Natychmiast zawiesiliśmy wszystkie reklamy w X do czasu zbadania tej całkowicie niedopuszczalnej sytuacji" – stwierdziła firma w oświadczeniu.

X z kolei wydał oświadczenie, że jego system nie umieszcza celowo marek "obok tego rodzaju treści", a treści cytowane przez Media Matters nie będą już mogły zarabiać na swoich postach.

Jednocześnie zapowiedziano, że X złoży pozew przeciwko Media Matters i tym, którzy zaatakowali platformę – poinformował o tym w sobotę Elon Musk. Zrobił to wkrótce po tym, gdy główne amerykańskie firmy wstrzymały swoje reklamy. Musk zapowiedział, że pozew będzie "termojądrowy".

Czytaj też: Słynny "łańcuszek wstydu" na Facebooku może służyć cyberprzestępcom

(MAC, 20.11.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.