Wyniki Grupy Agora w III kwartale 2023. Wzrost ze sprzedaży, ale internet i prasa słabiej. Strata 13,1 mln
Jak poinformowała Grupa Agora, wyraźnie większe wpływy reklamowe wykazała większość segmentów (fot. materiały prasowe)
W trzecim kwartale 2023 roku Grupa Agora odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 36 proc. do poziomu 363,5 mln zł. Natomiast strata netto spadła z 24,5 do 13,1 mln zł. To przede wszystkim efekt konsolidacji z Eurozetem, dzięki której zyskał na znaczeniu segment Radio. Z drugiej strony wpływy ze sprzedaży usług reklamowych w Internecie oraz Prasie Cyfrowej i Drukowanej były niższe niż rok temu.
Jak poinformowała Grupa Agora, wyraźnie większe wpływy reklamowe wykazała większość segmentów, w tym Radio, Reklama Zewnętrzna oraz Film i Książka. Spółka po raz kolejny poprawiła swoje wyniki operacyjne. Zysk na poziomie EBITDA powiększył się o 46,9 proc. do wartości ponad 59 mln zł, zaś wynik operacyjny EBIT wzrósł do 14,6 mln zł. Strata netto spadła z 24,5 do 13,1 mln zł.
Czytaj też: W Agorze dogadali się w sprawie odpisu na fundusz socjalny. Pieniądze z opóźnieniem
- O niemal 40 proc. w stosunku do okresu lipiec-wrzesień 2022 r. wzrosły przychody ze sprzedaży usług reklamowych w Grupie Agora – osiągnęły one wysokość 167,7 mln zł. Najbardziej przyczyniły się do tego wyższe o ponad 229 proc. wpływy z reklamy radiowej, które wyniosły 66,8 mln zł. "Oprócz konsolidacji wyników z Eurozetem jest to efekt funkcjonowania na rynku wspólnej oferty sprzedażowej, opartej na dziewięciu markach radiowych" – czytamy w informacji prasowej Grupy.
- Przychody reklamowe były wyższe również w segmencie Reklama Zewnętrzna i w działalności kinowej, gdzie rok do roku nastąpił wzrost odpowiednio o 17,2 proc. i o 10,1 proc. Jednak w pozostałych segmentach, czyli w Internecie, oraz w Prasie Cyfrowej i Drukowanej wpływy ze sprzedaży usług reklamowych były niższe niż rok temu.
- Przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios w trzecim kwartale 2023 r. wzrosły o 49,5 proc. do 71,6 mln zł. Z kolei wpływy ze sprzedaży barowej w kinach były większe o ponad 46,2 proc. i wyniosły 39,9 mln zł. Jak tłumaczy Grupa, na wzrosty w tym obszarze mocno wpłynęła wysoka frekwencja, którą kina osiągnęły dzięki tzw. efektowi "Barbenheimer", czyli jednoczesnej premierze filmów "Barbie" oraz "Oppenheimer", które cieszyły się wysokim zainteresowaniem widzów.
Czytaj też: Ruch ostatecznie zdecydował o likwidacji segmentu prenumeraty prasy drukowanej
- Wartość przychodów ze sprzedaży wydawnictw w trzecim kwartale 2023 r. to 33,1 mln zł, co stanowi wzrost o 3,1 proc.. W raportowanym okresie – podobnie jak w poprzednich kwartałach – utrzymuje się tendencja spadkowa w przychodach ze sprzedaży papierowego wydania „Gazety Wyborczej”, ale systematycznie rosną wpływy z prenumeraty cyfrowej.
- Grupa Agora odnotowała też wzrost przychodów z działalności gastronomicznej oraz przychodów z pozostałej sprzedaży, które wyniosły 35,4 mln zł, co stanowi wzrost o 39,4 proc. r/r.
- Koszty operacyjne netto Grupy Agora w trzecim kwartale 2023 r. wzrosły o 30,6 proc. do 348,9 mln zł. Jak poinformowano, istotny wpływ na poziom kosztów Grupy miała konsolidacja z Eurozetem.
- Największą pozycję wśród wydatków Grupy Agora w okresie lipiec-wrzesień 2023 r. stanowiły koszty usług obcych, które wyniosły 125,1 mln zł i były wyższe o 31,4% w porównaniu z analogicznym okresem 2022 r.
Czytaj też: Subskrypcja TVN 24 Go droższa o 50 proc. To pierwsza podwyżka od startu serwisu
- Nastąpiła także istotna zmiana w wynagrodzeniach i świadczeniach na rzecz pracowników. Stanowiły one 106,3 mln zł i były wyższe od tych odnotowanych rok temu o 18,8 proc. Największy wpływ na wzrost tej pozycji kosztowej miał segment Radio. Ponownie wpływ na to miała konsolidacja z Eurozetem.
(fot. materiały prasowe)
Pełną informację prasową dotyczącą wyników Grupy Agora w trzecim kwartale 2023 roku można znaleźć pod tym linkiem.
Czytaj też: Marszałek Sejmu spotkał się z dziennikarzami. Rozmawiano o organizacji pracy mediów przy Wiejskiej
(HAD, 17.11.2023)