Stacje radiowe na majówkę  |  Dyrektor Instytutu Książki  |  Oglądalność "The Voice Kids" w TVP 2  |  Canal+ Domo kontynuuje program Dowbor  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  "MasterChef Nastolatki"  |  Serial "Zakładnicy" w Polsat Box Go  |  Golf Channel Polska nadaje już jako Golf Zone  |  Program Fundacji Polsat  |  Telepolis.pl wyprzedził  |  Naziemny ViDoc TV wprowadza  |  Ruszył casting do programu "Piłkarki"  |  Mint Media wygrywa  |  DLF współpracuje  |  Wzmocnienie zespołu PR Wills Integrated  |  Faworyt do przejęcia The Telegraph  |  Dwaj rosyjscy dziennikarze aresztowani za współpracę z kanałem Nawalnego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Stacje radiowe na majówkę  |  Dyrektor Instytutu Książki  |  Oglądalność "The Voice Kids" w TVP 2  |  Canal+ Domo kontynuuje program Dowbor  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  "MasterChef Nastolatki"  |  Serial "Zakładnicy" w Polsat Box Go  |  Golf Channel Polska nadaje już jako Golf Zone  |  Program Fundacji Polsat  |  Telepolis.pl wyprzedził  |  Naziemny ViDoc TV wprowadza  |  Ruszył casting do programu "Piłkarki"  |  Mint Media wygrywa  |  DLF współpracuje  |  Wzmocnienie zespołu PR Wills Integrated  |  Faworyt do przejęcia The Telegraph  |  Dwaj rosyjscy dziennikarze aresztowani za współpracę z kanałem Nawalnego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Stacje radiowe na majówkę  |  Dyrektor Instytutu Książki  |  Oglądalność "The Voice Kids" w TVP 2  |  Canal+ Domo kontynuuje program Dowbor  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  "MasterChef Nastolatki"  |  Serial "Zakładnicy" w Polsat Box Go  |  Golf Channel Polska nadaje już jako Golf Zone  |  Program Fundacji Polsat  |  Telepolis.pl wyprzedził  |  Naziemny ViDoc TV wprowadza  |  Ruszył casting do programu "Piłkarki"  |  Mint Media wygrywa  |  DLF współpracuje  |  Wzmocnienie zespołu PR Wills Integrated  |  Faworyt do przejęcia The Telegraph  |  Dwaj rosyjscy dziennikarze aresztowani za współpracę z kanałem Nawalnego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 17, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wyniki Grupy Agora w III kwartale 2023. Wzrost ze sprzedaży, ale internet i prasa słabiej. Strata 13,1 mln

Jak poinformowała Grupa Agora, wyraźnie większe wpływy reklamowe wykazała większość segmentów (fot. materiały prasowe)

W trzecim kwartale 2023 roku Grupa Agora odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 36 proc. do poziomu 363,5 mln zł. Natomiast strata netto spadła z 24,5 do 13,1 mln zł. To przede wszystkim efekt konsolidacji z Eurozetem, dzięki której zyskał na znaczeniu segment Radio. Z drugiej strony wpływy ze sprzedaży usług reklamowych w Internecie oraz Prasie Cyfrowej i Drukowanej były niższe niż rok temu.

Jak poinformowała Grupa Agora, wyraźnie większe wpływy reklamowe wykazała większość segmentów, w tym Radio, Reklama Zewnętrzna oraz Film i Książka. Spółka po raz kolejny poprawiła swoje wyniki operacyjne. Zysk na poziomie EBITDA powiększył się o 46,9 proc. do wartości ponad 59 mln zł, zaś wynik operacyjny EBIT wzrósł do 14,6 mln zł. Strata netto spadła z 24,5 do 13,1 mln zł.

Czytaj też: W Agorze dogadali się w sprawie odpisu na fundusz socjalny. Pieniądze z opóźnieniem

  • O niemal 40 proc. w stosunku do okresu lipiec-wrzesień 2022 r. wzrosły przychody ze sprzedaży usług reklamowych w Grupie Agora – osiągnęły one wysokość 167,7 mln zł. Najbardziej przyczyniły się do tego wyższe o ponad 229 proc. wpływy z reklamy radiowej, które wyniosły 66,8 mln zł. "Oprócz konsolidacji wyników z Eurozetem jest to efekt funkcjonowania na rynku wspólnej oferty sprzedażowej, opartej na dziewięciu markach radiowych" – czytamy w informacji prasowej Grupy.
  • Przychody reklamowe były wyższe również w segmencie Reklama Zewnętrzna i w działalności kinowej, gdzie rok do roku nastąpił wzrost odpowiednio o 17,2 proc. i o 10,1 proc. Jednak w pozostałych segmentach, czyli w Internecie, oraz w Prasie Cyfrowej i Drukowanej wpływy ze sprzedaży usług reklamowych były niższe niż rok temu.
  • Przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios w trzecim kwartale 2023 r. wzrosły o 49,5 proc. do 71,6 mln zł. Z kolei wpływy ze sprzedaży barowej w kinach były większe o ponad 46,2 proc. i wyniosły 39,9 mln zł. Jak tłumaczy Grupa, na wzrosty w tym obszarze mocno wpłynęła wysoka frekwencja, którą kina osiągnęły dzięki tzw. efektowi "Barbenheimer", czyli jednoczesnej premierze filmów "Barbie" oraz "Oppenheimer", które cieszyły się wysokim zainteresowaniem widzów.

Czytaj też: Ruch ostatecznie zdecydował o likwidacji segmentu prenumeraty prasy drukowanej

  • Wartość przychodów ze sprzedaży wydawnictw w trzecim kwartale 2023 r. to  33,1 mln zł, co stanowi wzrost o 3,1 proc.. W raportowanym okresie – podobnie jak w poprzednich kwartałach – utrzymuje się tendencja spadkowa w przychodach ze sprzedaży papierowego wydania „Gazety Wyborczej”, ale systematycznie rosną wpływy z prenumeraty cyfrowej.
  • Grupa Agora odnotowała też wzrost przychodów z działalności gastronomicznej oraz przychodów z pozostałej sprzedaży, które wyniosły 35,4 mln zł, co stanowi wzrost o 39,4 proc. r/r.
  • Koszty operacyjne netto Grupy Agora w trzecim kwartale 2023 r. wzrosły o 30,6 proc. do 348,9 mln zł. Jak poinformowano, istotny wpływ na poziom kosztów Grupy miała konsolidacja z Eurozetem.
  • Największą pozycję wśród wydatków Grupy Agora w okresie lipiec-wrzesień 2023 r. stanowiły koszty usług obcych, które wyniosły 125,1 mln zł i były wyższe o 31,4% w porównaniu z analogicznym okresem 2022 r.

Czytaj też: Subskrypcja TVN 24 Go droższa o 50 proc. To pierwsza podwyżka od startu serwisu

  • Nastąpiła także istotna zmiana w wynagrodzeniach i świadczeniach na rzecz pracowników. Stanowiły one 106,3 mln zł i były wyższe od tych odnotowanych rok temu o 18,8 proc. Największy wpływ na wzrost tej pozycji kosztowej miał segment Radio. Ponownie wpływ na to miała konsolidacja z Eurozetem.
Press

(fot. materiały prasowe)

Pełną informację prasową dotyczącą wyników Grupy Agora w trzecim kwartale 2023 roku można znaleźć pod tym linkiem.

Czytaj też: Marszałek Sejmu spotkał się z dziennikarzami. Rozmawiano o organizacji pracy mediów przy Wiejskiej

(HAD, 17.11.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.